Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket tv er bedst?

Panasonic TX-P37X10Y
13
100%
Sony kdl32w5500
Ingen stemmer
0%
Af anielsen83
Hej, jeg håber meget at I lige vil bruge et sekund på denne her:

Hvilket af disse to modeller vil I vurdere er bedst?

Sony kdl32w5500

eller

Panasonic TX-P37X10Y

Jeg vil købe et af de to - det eneste jeg går op i er billedkvalitet. Hvilket synes I, er bedst (hvis vi ser bort fra at sonyen er 32" og panasonicen 37")

På forhånd tusind tak for tiden!
Af anielsen83
som skrevet: jeg går op i billedkvalitet. altså hvilket tv synes I har den bedste billedkvalitet? (til digital-tv og bluray)
Af BrianH
anielsen83 skrev:som skrevet: jeg går op i billedkvalitet. altså hvilket tv synes I har den bedste billedkvalitet? (til digital-tv og bluray)
Ja, men du skrev ikke hvilke billeder du ville se på. Der er meget forskel på analog, digital, hd, osv. Panasonic vinder med flere længder på analog og (måske) digital sd, mens Sonyen er bedst til hd (hvis man studerer detaljer)
Af anielsen83
tak.

det er sgu svært at finde det helt rigtige tv, synes jeg.. men jeg vil nok holde mig til sonyen, da det primært er HD jeg er interesseret i. Kan også se at panasonicen ikke er full hd - lidt en skam..
Af Mons
Hrmm HD på 32" - så skal du da godt nok sidde tæt på for at nyde det!!

Jeg ville til hver en tid vælge panaen - også til HD, da man vel sidder mindst et par meter fra skærmen - og så kan man alligevel ikke få fuldt udbytte af HD på de 32"...

Har selv panaen i 42" og sidder tre meter fra den - og jeg har aldrig fortrudt at den ikke har Full HD opløsning. Har nemlig set HD på den flere gange og det spiller stadig 100 - også selvom det "kun" er en HD ready skærm..

Jeg forstår ikke hvordan man kan være i tvivl her - Men - det er jo dit valg.. ;)
Af fodboldgal
anielsen83 skrev:tak.

det er sgu svært at finde det helt rigtige tv, synes jeg.. men jeg vil nok holde mig til sonyen, da det primært er HD jeg er interesseret i. Kan også se at panasonicen ikke er full hd - lidt en skam..
Full HD har kun mening fra 50" og op. Jeg kan til nød gå med til at det kan have en mikroskopisk betydning i 42". Men derunder er det kun "salgsgimmick". Det kan du simpelthen ikke se forskel på. Måske på 20-30 cms afstand.... :) men det er vel ikke din normale seerafstand. Med plasmaen får du et meget mere naturligt billede.