Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Muws
#5359
Så dumpede der da lige en skærm ind af brevsprækken. Jeg ved der er mange anmeldelser af denne skærm, hvilket gjorde det ret nemt at vælge den. Derfor vil jeg ikke skrive en masse teknisk plidder pladder, idet der findes så mange andre steder.

Istedet får i en lille stak billeder, og så en stor thumbs up herfra. Det virker til at være en rigtig lækker skærm, og forbedringen fra min "gamle" 17 tommer, er jo helt absurd :D

Den velkendte emballage, som ikke har ændret sig meget siden min 17" ankom for et års tid siden. Dog er beskyttelsen skærmen er pakket ind i, rigtig god.
Billede

Det er jo ligeved at man skulle få fat i endnu en VX2025vm, sådan får syns skyld :)
Billede

Det mest geniale - og enkle - kabel system jeg har set
Billede

Flot løsning !
Billede

Hr. Cruise var ved at skide i bukserne over billedkvaliteten...
Billede

Et rødt fly.....?
Billede

Og 3 blå - ingen ting at bemærke.
Billede

Bare her for sjov, hentede den film med de fly, og betaler for en 512/512 linie, men synes sgu farten er lidt høj?
Billede

Overblik over Bravil i Elder Scrolls IIV - Oblivion
Billede

Hvis man bare har en smule adventure gemt i sig, er Oblivion ikke til at komme udenom. Dem der har gennemført spillet, ved hvad der foregår på billedet her ;)
Billede

Ingen pc, uden WoW installeret (første gang i 1 måned spillet er startet op)...
Billede
Af Muws
#5391
Jeg er lidt af den "gamle" skole. Jeg mener ikke at man skal bedømme ud fra tal, og grafer. Istedet lader jeg mine øjne dømme, om noget er godt eller skidt.

Med denne skærm, har jeg fået bedre billede en på min VG712b, billedet er mere nuanceret, genskin fra rummet ses næsten ikke i skærmen, den opdatere hurtigt, og så er der ingen ghosting (kært barn har mange navne) at se. Har testet med både dvd film, FPS spil (FEAR og Call of duty 2), Oblivion og NFS: Most Wanted, og der har på ingen måder været slinger i valsen.

Synes på alle måder det her er et top produkt, til en latterlig lav pris - kan kun give den en kæmpe thumbs up :)
Af Rasmus Jagd
#5397
Det lyder dejligt, overvejer stærkt at købe selvsamme skærm. Og du kunne mærke en radikal forskel i forhold til din 17"? Når man bare ser det på et billede, virker det nok ikke helt så vildt. Hvordan er film? Er der ikke noget billedforstyrrelse, det er ikke sådan lidt grovkornet? (ved ikke hvad man kalder det)
Af Muws
#5399
Rasmus Jagd skrev:Det lyder dejligt, overvejer stærkt at købe selvsamme skærm. Og du kunne mærke en radikal forskel i forhold til din 17"? Når man bare ser det på et billede, virker det nok ikke helt så vildt. Hvordan er film? Er der ikke noget billedforstyrrelse, det er ikke sådan lidt grovkornet? (ved ikke hvad man kalder det)
Altså kan kun anbefale den til folk der kræver det jeg kræver. Hos mig står den i mit soveværelse, så bruger den også som kombineret tv, men ellers skal den kunne vise et hæderligt billede fra dvd og så køre godt i spænd sammen med spil. Alt dette klare den til stor tilfedsstillelse.

Ved godt billedet med Cruise ser grovkornet ud, men det er fra War of the Worlds, som generelt har et meget groft billede.

Noget andet er at man næsten umuligt kan tage billeder med et digitalt kamera som gengiver noget perfekt, når det kommer fra et tv eller en skærm, enten mister den nogle farver, eller så ryger blitz eller andet genskær ind i skærmen, og ødelægger billedet.

Men mit råd kunne være, enten at tage ud i en butik og se den i funktion, eller bestille den hjem, og så hvis den af en eller anden grund ikke lever op til de krav/forventninger du har, har man jo 14 dages returret, hvis man levere tilbage i orig emballage, med alle manualer, kabler osv. Det har jeg ofte benyttet mig af.

Men spørg endelig hvis der er andet du/i vil vide :)

Eidt: Vedr. forskellen fra min gamleskærm, tjooh, synes farverne er lige en tand bedre (kører med sRBG + DVI) og det er altså lige en tand bedre end det jeg kunne få ud af min VG712b - selvom det for mig stadig hører til blandt de absolut bedre 17" skærme jeg har haft gennem tiden.

Men grunden til skiftet til denne 20,1" WS, er primært for at kunne få et lidt større billede i soveværelset, når der ses film/tv, og så er det top lækkert at kunne surfe med to vinduer åbne på samme tid også :)
Af Rasmus Jagd
#5403
Mht. forskel fra din gamle, så mente jeg nu mest størrelsen :). Ved godt at man langt fra kan få alt med på et digitalbillede, og det var såmænd heller ikke en kommentar til Cruise billedet, det med film-kvaliteten. Jeg synes bare selv at det var lidt et problem med min skærm når jeg så film. nVidia Purevideo afhjalp det, men synes stadigvæk billedet er sådan lidt uroligt, ikke så klart eller skarpt. Videostøj kalder man det vist. Men det lyder til at du er glad for skærmen, og det gør også mig glad.

Køber den nok så snart jeg er blevet student. Kan næsten ikke vente. :p
Af PowerJ
#6923
Muws: hvor henter man den film med fly'ne?

Jeg har også købt denne skærm er i gang med at teste den, but so fare er jeg rigtig glad for den. Jo mere tid jeg bruger den, jo gladere bliver jeg for den :)
Af Thomas.N
#6924
PowerJ skrev:Muws: hvor henter man den film med fly'ne?

Jeg har også købt denne skærm er i gang med at teste den, but so fare er jeg rigtig glad for den. Jo mere tid jeg bruger den, jo gladere bliver jeg for den :)
Du kan hente lidt forskelligt her