Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af j.b.
Hej

Jeg har bestemt mig for at købe en PS8000, men jeg tør ikke købe et parallel importeret.
Efter hvad jeg har læst, gælder LG Nordic's pixelgaranti ikke på et parallelimporteret(eller bliver ihvertfald vanskeliggjort).

Ligeledes kommer de ikke ud og reparere, hvis noget går galt. Her skal man selv sende tv'et ind.

Der skulle være nul pixel-garanti på alle fullHD fjernsyn fra LG.

Spørgsmålet er så bare: Hvordan finder man ud af om de er parallel importeret?
Jeg synes jeg har ledt på alle butikkernes sider, men kan ikke finde det.

Pixmania, Dustinhome, komplett.dk, Jaman, Buyvison, Cinemagic og Dansk it-lager er p.t. billigst.

Endda meget billigere end f.eks. prc-data og proshop, som jeg plejer at handle hos.

De billigste ligger på 9-10.000kr, mens de sidste ligger fra 11.000kr og opefter.

I må også gerne skrive hvis i har nogle erfaringer med overnævnte forhandlere. Skriv endelig hvis jeg tager fejl med hensyn til parallel importerede fjernsyn.

Takker.

Jacob
Af Ponduus
Du kan altid skrive til firmaet og høre om deres produkt er parallelimporteret. Så er du i hvert fald helt sikker.
Af j.b.
Ponduus skrev:Du kan altid skrive til firmaet og høre om deres produkt er parallelimporteret. Så er du i hvert fald helt sikker.
ja det havde jeg os tænkt mig at gøre inden jeg handlede, men nogle bruger erfaringer kunne være dejligt.

Jeg har prøvet at google forhandlerne, og jeg er da noget frem til at pixmania ikke får min ordre ihvertfald :)
Af j.b.
Ponduus skrev:Du kan desuden tjekke dem på www.trustpilot.dk
Fornemt. Kendte ikke lige den side, men den er virkelig nyttig. Kan klart anbefale andre at tjekke forhandlerne der inden et stort køb!

Tak :)
Af abis
Jeg har næsten lige købt et "dansk" eksemplar fra Dansk it-lager. Min begrundelse herfor er den samme som du angiver. Og det var det billigste jeg kunne finde.

Mht. købsoplevelsen, så gik alt som det skulle. Så kan godt anbefale dig at købe det der.
Af j.b.
Ringede til Cinemagic og Dustinhome. De forklarede at tv'et var parallelimporteret, og at LG's egen pixelgaranti i ikke var gyldig her.

Man kunne dog købe en forsikring(999kr hos cinemagic), og så var man dækket ind. Mener den var dyrere hos dustinhome, og så er man jo oppe i prislejet for en dansk importeret alligevel.

Dansk it-lager virker som de billigste p.t, hvis man vil købe et dansk importeret PS8000.
Af j.b.
Hos Komplett.dk er de ligeledes parallelimporteret. Sælgeren oplyste dog, at man bare kunne bruge sin 14 dages returret hvis man opdagede en pixelfejl.

Buyvision.dk oplyste at alle deres LG fjernsyn var danske, og omfattet af LG' pixelgaranti.
Brugeravatar
Af truehorses
Mener også Justbuyit leverer som værende en LG Partner....
og altså DK tv med LG garanti