Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TvHomer
Hej

Er der nogen der ved om man kan og hvordan man ændrer farven på sidebarrene fra grå til sort på en pio 5090H?
Af TvHomer
Det jeg mener er selvfølgelig farven på sidebjælkerne ved 4:3 (jf. manualens ordlyd).

Også når man tager picture in picture, så er topbjælkerne grå. Kan man ændre dem til sort, og hvordan?
Af Peter VTEC
Hmm kan sku ikke lige huske det, men skal lige prøve at kigge efter det imorgen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det står nu altså beskrevet i manualen. Det er vist samme sted, som man ændrer lysstyrken af "on"-dioden.
Af TvHomer
Men det er altså muligt at få sidebjælkerne sorte istedet for grå?

Mit problem er at det er en lånetv, og jeg derfor nødigt vil åbne for manualen, der er pakket så fint ind :) Jeg har kigget i manualen på nettet, men jeg synes det forvirrer mig mere end det hjælper mig, sikkert fordi jeg kun lige har fået tv´et.

Er det noget med at man bør køre et sæt indstillinger til alm. tv kiggeri og et andet til eks. dvd og HD? Jeg har indstillet tv´et som det er beskrevet i anmeldelsen (med undtagelse af colousspace, som jeg ikke lige kan finde).
Af TvHomer
Jeg har været inde i sidemaske og ændre lidt rundt på motalitet 1 og 2 (har kun de 2), men det eneste det ændrer er om sidebjælen bliver lysegrå eller mørkegrå. Jeg kan ikke få den sort. Er der nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke sikkrt at man selv kan vælge farven. Jeg rodede ikke med det, da jeg aldrig ser TV med bjælker i siderne. Jeg har blot konstateret at funktionen var der.