Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sonsora
Hej drenge.

Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her, da jeg har to problemer med mit helt nye x10y i 37".

Jeg har købt et HDMI kabel, som jeg har sat min bærbare til med, men problemet er at jeg kan ikke få tv'et til at vise hele mit skrivebord, ligemeget om jeg bruger spejlbillede af det på skærmen, eller udvidet skrivebord, så vil den ikke vise det hele, det er ikke fordi billedet ser forkert ud, det ligner det bare er blevet skubbet.
Selvom jeg laver opløsningen om til det som den skal være (1024x768) hjælper det ikke, men jeg har også prøvet samtlige andre opløsninger.

Mit andet problem består i at jeg ikke rigtigt for lyden med over, selvom jeg smider HDMI kablet i, bliver lyden stadig ved med at blive afspillet på den bærbare, hvis jeg går ind i mine lydindstillinger og højreklikker på "SPDIF" og trykker på test så afspiller den dog et kort lydstykke på fjernsynet.. men jeg har umiddelbart prøvet alt det jeg kunne tænke mig til uden success..

Jeg håber i kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Af sonsora
Virkelig ingen der har en idé?
Af Jumle
Jeg er blank, men giv det lidt mere end en time torsdag aften kl. 22 og så skal folk nok komme med noget :)
Af sonsora
Hehe ja, det kunne jeg forestille mig ;)

Men jeg har fået løst problemet med lyden nu, det var bare nogle indstillinger som skulle aktiveres og deaktiveres..

Jeg har bare stadig det problem med at billedet ikke passer på skærmen.

Det der sker er at i den opløsning som tv'et er native i (1024x768) forsvinder kanterne fra billedet så jeg ikke kan se f.eks. windows bjælken..

Jeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig her :)
Af tvkartoffel
Prøv at se efter en indstilling der hedder "overscan" og slå den fra. Den findes under "indstillinger" hvis den er der.
Af sonsora
Under hvilke indstillinger hvad overscan ligge under?
Af tvkartoffel
Menu > indstillinger > overscan (fra)

Somme tider forsvinder den. På mit PZ85 kan man ikke stille overscan hvis det viser tv I 4:3...
Senest rettet af tvkartoffel 31 jul 2009, 00:55, rettet i alt 1 gang.
Af sonsora
I mit Nvidia kontrolpanel står der flg.:

Producentspecifik opløsning: 1920x1080

Aktuel opløsning: 1024x768

Det må jo næsten betyde at tv'et skal bruge den anden opløsning... men det forstår jeg ikke, når det jo er oplyst til den anden opløsning
Af sonsora
Æhm jeg tror ikke vi bruger samme styresystem?

jeg bruger Vista :)

Og ved ikke lige umiddelbart hvilken menu du snakker om..
Af tvkartoffel
Sæt lige din PC til 1024x768.

Menuen er den på TV :-)

Du skal deaktivere overscan på dit TV..
Af sonsora
Okay overscan er slået fra nu, og ja det gav lidt på billedet, men slet ikke nok :)
Af sonsora
Eller jo det virker sgu nu, det var bare fordi mit baggrundsbillede var større..

Tak for hjælpen!

Men hvad er det der overscan til for?
Af tvkartoffel
slet..
Senest rettet af tvkartoffel 31 jul 2009, 01:07, rettet i alt 1 gang.