Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej med jer

Jeg har begivet mig ud i den store fladskærmsjungel, for at finde mig et nyt fjernsyn. Men jeg, lige som mange andre, er meget i tvivl om hvilket fjernsyn er bedst til prisen og ens behov.
Jeg søger et fjernsyn der primært skal bruges til almindelig TV, med mulighed for tilslutning af PC og ligeledes være god til at vise en film fra DVD maskinen. Jeg har valgt og gå efter et 40-42", i prislejen omkring 7000 kr cirka. Jeg ejer i forvejen et surroundsound sæt, så lyden er ikke så vigtig, men derfor gidder jeg ikke tænde det vær gang jeg skal se fjernsyn.
Jeg har været ude og kigge på lidt forskellige fjernsyn, ved en masse forhandler og de fjernsyn det tiltaler mig mest er:
Sonys 40W5500,Zeptos C42 100Hz, Panasonics X10Y og et Phillips 42PFL7404H.

Så udfra det jeg skal bruge TV'et til. Så kunne jeg godt tænke mig og hører hvilket et af de 4 fjernsyn i ville vælge og hvorfor?

DVD Maskinen: Phillips DVP5990
Surround sound: Logitech Z5500

Indtil videre hælder jeg mest mod panasonicet og phillipset. Men det skifter i hele tiden jo mere jeg læser. Håber i kan hjælpe med at indsnævre mit valg. På forhånd tak for hjælpen :)
Brugeravatar
Af truehorses
Hæld du bare imod panasonic X10Y....bedste bud
Af Joakim H
Panasonic virker også som et godt bud. Men det eneste der gør jeg ikke køber det endnu, er at jeg har hørt at plasma er ringe i lyse rum. Og at i Anmeldesesen her på sitet, at HDTV ikke er imponerende. 1024 x 768 (opløsningen) er vel en del af årsagen, eller er jeg helt ude på dybt vand?
Af lennon
Joakim H skrev:Panasonic virker også som et godt bud. Men det eneste der gør jeg ikke køber det endnu, er at jeg har hørt at plasma er ringe i lyse rum. Og at i Anmeldesesen her på sitet, at HDTV ikke er imponerende. 1024 x 768 (opløsningen) er vel en del af årsagen, eller er jeg helt ude på dybt vand?
Opløsningen er ligegyldig i nævnte skærmstørrelser, med mindre du sidder 10cm fra skærmen. Panaen er klart bedste bud i prisklassen,( hvis vi snakker billedkvalitet) .
Af nasmar
Så lige w5500 og x10y over hinanden i Fona - det eneste jeg rigtig lod mærke til var at W5500 var en del dårligere i sort gengivelsen! Og billedet udover måske kunne tales for til panasonicen's fordel! Men ikke meget at spore ellers :)

Jeg kigger selv på disse 2 samt X10's storebror G10, og må sige at jeg er lidt skuffet over sony'en.

Umiddelbart var der ikke meget forskel at spore mellem x10 og g10 - igen kunne man måske sige at g10 var en tand bedre - men ikke noget der ville få mig til at bruge 2-4.000 mere og specielt ikke hvis de ikke fixer HD-afspilnings problemet på G10'eren!
Af Mons
@Nasmar - nu er Fona jo ikke ligefrem berømt for at kalibrere deres paneler, så det kan jo godt være noget misvisende at sammenligne tv der.
Hvorom alting er må man jo starte et sted, bare man er obs på at specielt LCD tv ofte har skruet op for wow-effekten.. men altså sjældent kan følge et plasma i ren og skær billedkvalitet - IMO!

Behøver jeg sige jeg er plasmamand.. ;)
Af nasmar
Det er ret sjovt du siger det - for lige nøjagtig den Fona jeg var inde i - er nok en af de eneste butikker jeg har været i - hvor man faktisk kunne se at de havde indstillet deres TV.

Men som du også siger - så synes jeg stadig plasma tv'ene stod bedre med den hd-tv kanal de kørte med derinde
Af Mons
Godt så :)

Held og lykke med købet!
Af xcardman
Man slipper da for backlight bleeding og uens lys ved køb af x10.

havde også helt klart valgt den

har selv haft den foregænger 42px80 og nu et pioneer 50 full HD.

glem alt om full HD. der er mange andre ting som gør en x10 til et bedre tv.