Log ind med sociale netværk

24 jul 2009, 15:28

Umiddelbart har jeg meget svært ved at se hvordan det skulle være en forbedring at tilføje kunstige billeder. Denne slags tiltag har for det meste den modsatte effekt.
Derudover synes jeg betegnelsen "24p Smooth Film" er yderst misvisende, hvis materialet reelt afpilles med 60Hz!

bantam skrev: Det er korrekt, at V10 afvikler 24p ved 60Hz når "24p Smooth Film" er slået til. Der anvendes frame-interpolation/oversampling, som kunstigt gøre afviklingen flydende ved at skabe kunstige billeder. Jeg tror ikke man reelt set ser meget af det oprindelige billedmateriale med den indstilling slået til.Nu kan det godt være jeg spørger dumt, men er der nogen der kan forklare hvad fordelen ved "24p Smooth Film" er?
Hvis man slår "24p Smooth Film" fra, afvikles 24p ved 96Hz på V10. I THX-tilstanden afvikles 24p ligeledes ved 96Hz.
Umiddelbart har jeg meget svært ved at se hvordan det skulle være en forbedring at tilføje kunstige billeder. Denne slags tiltag har for det meste den modsatte effekt.
Derudover synes jeg betegnelsen "24p Smooth Film" er yderst misvisende, hvis materialet reelt afpilles med 60Hz!
									  28 jul 2009, 11:37

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subactio ... 1248762863
Det må være rart for mange at blive bekræftiget i deres klager på denne måde. Og et fortjent slag i ansigtet på de tlf. supporterer, der koldt fejede klagende kunder til side med en erklæring om det kunne umuligt passe.

Det må være rart for mange at blive bekræftiget i deres klager på denne måde. Og et fortjent slag i ansigtet på de tlf. supporterer, der koldt fejede klagende kunder til side med en erklæring om det kunne umuligt passe.
									  30 jul 2009, 14:41

Efter at have læst alle trådene igennem på flere forskellige fora, bliver jeg lige nødt til at få det skåret ud i pap  

Panasonic G10E og G15E er ens mht. billedkvalitet, men G15E har ikke p24 problemet?
Så G15E lyder som en vinder?
Hvis ja, hvorfor har G15E så ikke erstattet G10E på siden med Flatpanels købs-anbefalinger?
På forhånd tak.
MVH Mike

Panasonic G10E og G15E er ens mht. billedkvalitet, men G15E har ikke p24 problemet?
Så G15E lyder som en vinder?
Hvis ja, hvorfor har G15E så ikke erstattet G10E på siden med Flatpanels købs-anbefalinger?
På forhånd tak.
MVH Mike
									  30 jul 2009, 14:46

Ja, G15 lider ikke af problemet. Det er kun S10 og G10. 
Vi kunne i princippet godt udskifte anbefalingen, men G10 har en pris der er ca. 2000 kr. lavere. og ud over 1080p24 understøttelsen, så er det stadig et godt TV. Vi har valgt kun at fjerne dens award, og ikke den generelle anbefaling af TVet.

Vi kunne i princippet godt udskifte anbefalingen, men G10 har en pris der er ca. 2000 kr. lavere. og ud over 1080p24 understøttelsen, så er det stadig et godt TV. Vi har valgt kun at fjerne dens award, og ikke den generelle anbefaling af TVet.
									  12 aug 2009, 14:40

Man må håbe en simpel løsning på problemet kan findes ved en firmware opdatering f.eks.
Det skal dog siges at jeg på mit G10 ikke umiddelbart har lagt mærke til fejlen og er utroligt glad for tvet. Jeg har haft gang i min PS3 og Blu-ray filmen Shoot Em Up der har en masse hurtige panoreringer og ryk, men har ikke opfattet en hakken ved disse bevægelser, HDMI kablet er et SUPRA. Så vidt jeg ved er det heller ikke alle G10 skærmene der lider under problemet, men desværre blot alt for mange af dem.
Man må vel forvente at det bliver en ydelse Panasonic giver uanset om der skal laves en indgreben i skærmen eller om en enkel firmware opdatering er nok.

Det skal dog siges at jeg på mit G10 ikke umiddelbart har lagt mærke til fejlen og er utroligt glad for tvet. Jeg har haft gang i min PS3 og Blu-ray filmen Shoot Em Up der har en masse hurtige panoreringer og ryk, men har ikke opfattet en hakken ved disse bevægelser, HDMI kablet er et SUPRA. Så vidt jeg ved er det heller ikke alle G10 skærmene der lider under problemet, men desværre blot alt for mange af dem.
Man må vel forvente at det bliver en ydelse Panasonic giver uanset om der skal laves en indgreben i skærmen eller om en enkel firmware opdatering er nok.
									  12 aug 2009, 16:03

Hej alle..
Nu fik jeg lånt en PS3 og ville derfor teste om det med Blurayafspilning også gjorde sig gældende på min P42G10..
Jeg har set The International (eller noget af den) - og kan ikke se at der skulle være nogle fejl?
Jeg er helt grøn på området, men prøver lige at beskriv det jeg ser.
Jeg sætter PS3'en til, tænder tv'et og sætter filmen i.. Skifter over på HDMI og den tv'et viser at den viser i bredformat samt i 1080P. Filmen spiller og kvaliteten ser kanon ud. Jeg ser ikke nogen hak eller anden form for lag? Det eneste der irriterer mig er de to sorte bjælker i toppen og bunden - hvordan får jeg dem væk samtidig med at underteksterne kan vises?
Så hvis der er en der gider at beskrive for mig hvad problemet skulle være, og om det overhovedet er noget os alm. dødelige kan se eller det kun er noget folk der går meget op i det kan se
 Jeg kan fint læse mig til at den kun kører 60hz og ikke 4x24=96 - men hvad har det af betydning for billedet?
på forhånd tak!

Nu fik jeg lånt en PS3 og ville derfor teste om det med Blurayafspilning også gjorde sig gældende på min P42G10..
Jeg har set The International (eller noget af den) - og kan ikke se at der skulle være nogle fejl?
Jeg er helt grøn på området, men prøver lige at beskriv det jeg ser.
Jeg sætter PS3'en til, tænder tv'et og sætter filmen i.. Skifter over på HDMI og den tv'et viser at den viser i bredformat samt i 1080P. Filmen spiller og kvaliteten ser kanon ud. Jeg ser ikke nogen hak eller anden form for lag? Det eneste der irriterer mig er de to sorte bjælker i toppen og bunden - hvordan får jeg dem væk samtidig med at underteksterne kan vises?
Så hvis der er en der gider at beskrive for mig hvad problemet skulle være, og om det overhovedet er noget os alm. dødelige kan se eller det kun er noget folk der går meget op i det kan se
på forhånd tak!
									  12 aug 2009, 16:11

Hejsa
Nu er det her jo en nørd side....
Når afspilningen ikke foregår korrekt sker bevægelser/panoreringer
med en svag hakken i billedkanten....
Kan du ikke se det er det jo ligegyldigt...
Et trænet øje bliver tosset i hovedet når man ved det er der....

Nu er det her jo en nørd side....
Når afspilningen ikke foregår korrekt sker bevægelser/panoreringer
med en svag hakken i billedkanten....
Kan du ikke se det er det jo ligegyldigt...
Et trænet øje bliver tosset i hovedet når man ved det er der....
Truehorses
Stuen: LG50PS7000
Sove: LG M227WDPZ
Vær: LG M227WDPZ
Vær: Prosonic 22" m/DVD

Stuen: LG50PS7000
Sove: LG M227WDPZ
Vær: LG M227WDPZ
Vær: Prosonic 22" m/DVD
									  12 aug 2009, 16:13

okay.. nogen der har en film som de kan anbefale og evt. også en scene i den pågældende film, hvor det springer tydeligt i øjnene? For hvis det er noget jeg bare en gang imellem vil lægge mærke til går jeg sgu ned og får det byttet til et andet tv 
Og det med de sorte bjælker ved afspilning af bluray fra PS3 - anyone?

Og det med de sorte bjælker ved afspilning af bluray fra PS3 - anyone?
									  12 aug 2009, 16:27

Hvis du zoom'er for at fjerne bjæljerken i top og bund vil du enten fjerne en del af billedet i siderne og strække billedet vertikalt og derved bliver aspect ratio forkert.
Alternativt kræves et 21:9-TV (tæt på 2.35:1) og en afspiller, der kan placere begge tekstlinjer i billedet.

millos skrev: ... Det eneste der irriterer mig er de to sorte bjælker i toppen og bunden - hvordan får jeg dem væk samtidig med at underteksterne kan vises?Sådan skal det fungere ved 2.35:1-formatet, som normalt anvendes til biograffilm.
Hvis du zoom'er for at fjerne bjæljerken i top og bund vil du enten fjerne en del af billedet i siderne og strække billedet vertikalt og derved bliver aspect ratio forkert.
Alternativt kræves et 21:9-TV (tæt på 2.35:1) og en afspiller, der kan placere begge tekstlinjer i billedet.
					Opret konto

For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
					Log ind på din konto