Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MiV
Hejsa allesammen.

Er den, nu, heldige ejer at et af ovenstående. Jeg har dog lidt problemer med at finde rundt i manualen, så jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg har tilsluttet min PC over HDMi og min computer kan sagtens finde TV'et, men jeg kan ikke få computeren vist på TV'et(evt. noget opsætning der mangler??)

Desuden summer TV'et en del, når der ikke er lyd. Er det ikke almindeligt for plasma?(er ikke et problem når bare der er lyd på)

Der er sikkert flere spørgsmål jeg vil støde på, men det her var det vigtigste.

/Michael
Af urbananen
Ja, den summer lidt, men ikke noget som er generende synes jeg.

Har du valgt pioneer som skærm på computeren?
Og har du valgt den rigtige HDMI-indgang at se på?
Har du andet til HDMI? Hvis ja, så prøv at sætte den over i den indgang. Den ved du jo hvilket "nummer" har.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du skal aktivere HDMI porten før den virker. De er slukkede pr. default. Jeg husker ikke den eksakte procedure, men kig i manualen.

Mht. summen, så er det desværre normalt. Prøv at ændre sparemode til 2 og se om det ikke hjælper.
Af MiV
Jeg smed den over i HDMI 4 så virkede den fint. Dog med 1 undtagelse. Når jeg afspiller film fra computeren over tv'et hakker billedet en del. Det er KUN når jeg kører fra computeren?!

Nogen gode råd?

Det hjalp lidt på summen at slå den over til sparemode 2.

Dertil har jeg lige et spørgsmål vedr. kalibrering. Jeg har set jeres anmeldelse af skærmen igennem og synes ikke jeg kan gennemskue hvad det består i. Det er nok bare min tekniske evner der er på et nulpunkt :s

Er det en ABC løsning for idioter? :)

/Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv at ændre Drive Modalitet og se om det hjælper på hakkeriet.

En kalibrering foregår vha. et fysisk stykke måleudstyr, der kobles udenpå skærmen. Hvis du ikke lige har sådan en må du nøjes med at følge vores anvisning for indstillingerne. Du kan læse om vores måleudstyr i en anden anmeldelse længere nede på listen. De hedder "Lacie Blu Eye" og "Spyder 3".
Af MiV
Jeg har ændret den til PC, men det har kun hjulpet en lille smule. Man kan også ændre farve indstillinger. Komponent 4:2:2 - 4:4:4 - RGB 16-235 - RGB 0-255. Kan det bruges til noget??

Jeg ved fra venner, at det ikke sker hvis man kører via VGA tilslutningen, men hvad er det sjove i det? :p

Mht. kalibrering må jeg nok bare læse det afsnit langsomt ;) .

Ellers mange tak for hjælpen, so far, Yak :D

[rettelse]
På min skærm kan jeg ikke slå Colour space fra? Der er kun 1 og 2 som valg. Kan det være fordi min er en 5090(og ikke 5090H)?

/Michael
Af TvHomer
Hej MiV

Fik du løst problemet med hakkeriet ved film fra pc´en?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Colourspace skal ikke slås fra. Det er en omskifter mellem alm. farverum (som du bør bruge) og udvidet farverum, som der pt. ikke er nogen film der optages i.
Af MiV
TvHomer skrev:Hej MiV

Fik du løst problemet med hakkeriet ved film fra pc´en?
Nej - Så vidt jeg kan ane mig frem er det fordi mit Gfx kort ikke har HDMI udgang, men 2 stk DVI. Via VGA indgangen er der ingen problemer, men noget lavere opløsning.

Alle forslag bliver overvejet på nuværende :) Ikke meget for at skulle investere i nyt GFX kort efter jeg har brugt en mindre formue på TV'et O_O

/Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HVilken frekvens benytter du når du ser film fra computeren? Hvis dine film er i 1080p24 formatet, så skal du huske at benytte 24 Hz opdateringsfrekvens.
Af MiV
Så må du lige hjælpe den naive-ikke-så-kloge :p Er det noget man skifter på TV'et?

/Michael
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, via indstillingerne til dit grafikkort.
Af MiV
Jeg har fundet indstillingerne via Nvidia control panel. Der kan jeg ændre til 1080p24 istedet for 1080p50 som den stod på, men det har intet gjort.

Var det det du tænkte på?

Jeg faldt også over noget de kalder Digital colour format. Den stod på RGB og kan ikke ændres - jeg synes at have hørt noget med RGB ikke er korrekt??

Stadig på bar bund :D

Nogen der kender et kanon alternativ til VLC player. For lige at teste om det skulle være playeren.

/Michael