Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Just
Jeg har nu haft ovenstående fjernsyn i en måneds tid. Da jeg tidligere i dag skulle have sat det op på vægen, opdagede jeg der var støj efter det var sat op. Det er så højt at jeg syns det er irriterende og ikke kan leve med det.

Andre der har oplevet det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken slags støj? Hvor kommer den fra?
Af Peter VTEC
Ja hvor kommer det fra, Panelet...eller højtalerne..??

Jeg har selv haft et par støjende fladskærme igennem tiden og det var forskelligt hvor støjen kom fra.
Af Just
Det kommer fra panelet.

Det er næsten ikke noget støj hvis der ikke er noget billede, men så snart jeg f.eks tænder for min zaptor box og der kommer billede bliver støjen højere og kan tydeligt høres hvis jeg slår lyden fra.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det er blevet forstærket af at blive sat op på væggen, så er det nok én af to ting:
- En resonans i TV'et der er blevet forstærket af at få en flade at forbinde til
- Lyd der kastes bagud fra TV'et og nu bouncer fremad igen fordi væggen er kommet tættere på.

Kan du lokalisere HVOR på skærmen det kommer fra (brug evt. et tomt køkkenrullerør til at lytte dig frem)?
Af Peter VTEC
En sidebemærkning kunne evt. være at prøve at justere på "kontrast" og "brightness" eller hvis tvet har en strømsparefunktion så prøv at aktivere denne og se om lyden ændre sig.
Af Just
Lyden er lige irriterende om det står på et bord eller op af vægen

Det hjælper heller ikke noget at skrue ned for kontrast og brightness. strømsparefunktion hjælper heller ik noget.

Syns det er svært at høre hvor det kommer fra.

Støjen kom fra den ene til anden dag, kan det være fordi jeg har rykket for meget i det mens det var tændt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I så fald så skulle det være en del af chassisset, der går i resonans. Det ville jeg nok klage over, hvis jeg var dig.
Af Rod1983
Er kun enig med yakken. Hvis støjen er markant (altså at du kan høre den selv under normalt brug) så er det kun at klage. Lidt surt dog :(..