Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ThomasT1976
Efter hvad jeg kan læse mig frem til her på siden, ville jeg nok kigge lidt på Panasonic også.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I den priskategori er konkurrence ret hård. Man er oppe imod Pana G10E og LG PS8000 (som godt nok kun fås fra 50"), hvilket ikke umiddelbart gør W5500 til det bedste køb generelt.
Af monsterslam
Har der ikke været snak om at der var nogle problemer med panasonics G10E?
Lige et andet spørgsmål. Jeg har kabel tv fra yousee men der er jo nogle enkelte kanaler der er digitale gratis mener jeg, fx tv2 dr1, vil jeg ikke få dem i digital kvalitet med et nyt tv, selv uden programkort?
Af BrianH
monsterslam skrev:Jeg har kabel tv fra yousee men der er jo nogle enkelte kanaler der er digitale gratis mener jeg, fx tv2 dr1, vil jeg ikke få dem i digital kvalitet med et nyt tv, selv uden programkort?
Jeg ved det ikke, men da de er gratis, burde de egentlig følge med.
Af monsterslam
Efter at have læst anmeldelsen af g10 hælder jeg lidt til den, da den skulle vise de analoge signal rigtig godt.
Af rasmus_olsen
monsterslam skrev:Lige et hurtigt spørgsmål.
Leder efter nyt tv 40-42"
har kigget på http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=501179 Efter at have læst anmeldelsen af 32'tommeren her på siden og synes den virker som det oplagte valg.
Men er der andre forslag inden jeg går ud og køber det?
Det skal have dvb-c tuner og vil max bruge 8000
Du kunne evt. kigge på V5500 der er ca. 1500 kr. at spare hvis du kan undvære 100Hz billedsystem.
monsterslam skrev:Lige et andet spørgsmål. Jeg har kabel tv fra yousee men der er jo nogle enkelte kanaler der er digitale gratis mener jeg, fx tv2 dr1, vil jeg ikke få dem i digital kvalitet med et nyt tv, selv uden programkort?

Du kan se DR1, DR2, TV2 og Kanal 6 digitalt med Yousee uden decoder kort.
Af xcardman
en x10 er nok bedre, da den viser 24P korrekt. har også dvb-c tuner og mpeg4. under 8000 kr er den bedst i mine øjne.
den har heller ingen blæser.

men det kan an på hvad skærmen skal bruges til, om man skal vælge det ene frem for noget andet
Af monsterslam
Jeg vil have full hd så den er udelukket. Skærmen skal bruges til dvd film og analogt + de få digitale signaler der er gratis.
Kan man egentlig få et fjernsyn hvor man kan sætte sin eksterne harddisk til og se film fra den? Og hvis man kan det skal det så være en bestemt fil type?
Af TYBO
Ja LG PQ6000 og PS8000 kan du sætte en extern HD til
PQ6000 kan afspille Divx direkte via USBen mens PS8000 foruden divx også kan afspille MKV filer (divx i HD)
Af lennon
monsterslam skrev:Jeg vil have full hd så den er udelukket. Skærmen skal bruges til dvd film og analogt + de få digitale signaler der er gratis.
Kan man egentlig få et fjernsyn hvor man kan sætte sin eksterne harddisk til og se film fra den? Og hvis man kan det skal det så være en bestemt fil type?
Til det behov du nævner vil Pana´en have bedre billedkvalitet end et hvilket som helst full-hd LCD i prisklassen. Husk at full-hd først har relevans fra ca 50" og op . . med mindre du sidder under en halv m fra skærmen . :(
Af monsterslam
Jeg har det lidt sådan at når opløsningen bliver højere så må pixels også blive mindre, derfor bliver billedet skarpere, uanset om man sidder tæt på eller længere væk. Jeg synes selv mit billede på min syncmaster t240 er bedre end på min vens skærm, han har også samsung men en ældre model. Og her har jeg en opløsning på 1920x1200 og han har 1376x768, så det må da betyde noget. Ret mig hvis det er helt ude i hampen.

Hælder stadig mest til G10, men kan man den også afspille mkv filer fra en ekstern? Den kommer selvfølgelig også kun på tale hvis de får ordnet 96hz afspilningsproblemet eller hvad der er galt.
Af Mons
Du er gal på den 8)

Full HD /opløsningen er jo kun ét parameter at sammenligne skærme ud fra! Et endnu vigtigere er billedprocessoren - for ikke at tale om selve teknologien LCD versus plasma..

Jeg har til dato ikke set et LCD panel der kan måle sig med et plasma, når det kommer til at vise analoge signaler, hvilket nok skyldes at plasmateknologien ligger tættere på billedrørsteknologien end LCD gør..

LCD paneler har en træls tendens til at vise analoge signaler i "plamager" imo..
Af monsterslam
Du er gal på den cool

Full HD /opløsningen er jo kun ét parameter at sammenligne skærme ud fra! Et endnu vigtigere er billedprocessoren - for ikke at tale om selve teknologien LCD versus plasma..

Jeg har til dato ikke set et LCD panel der kan måle sig med et plasma, når det kommer til at vise analoge signaler, hvilket nok skyldes at plasmateknologien ligger tættere på billedrørsteknologien end LCD gør..

LCD paneler har en træls tendens til at vise analoge signaler i "plamager" imo..

Jeg har jo skiftet mening til plasma tror du misfortod spørgsmålet.