Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dnorgaard
Nu har jeg luret på dette forum i nogen tid og blevet meget klogere fra de mange tråde, tak :)

Men stadig har jeg problemer med at beslutte mig for mit nye TV. Jeg flytter her i weekenden og har brug for et størrer tv. Det jeg har set mig lun på er: http://www.wupti.com/Produkter/TV-HIFI/ ... pti1).html
Jeg har fundet et par tråde om dette TV og alternativer. Men jeg kan bare beslutte mig. Jeg kommer til at sidde 3-4 meter væk fra tv'et. Og det der nok er den største salgstale for mig ved ovenstående TV er designet!
Men er det smartere at købe et samsung plasma TV? Det skal bruges til at spille PS3, digital tv og ellers film fra computeren af.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er mange bud i den prisklasse. Et par af dem kunne være:
Samsung PS50B650, Panasonic 42G10E eller V10 (afhængigt af om du vil slippe lidt mere), men nævnte A866 er også på vores liste over anbefalinger. Jeg ville dog se på B650 først, hvis jeg var dig.
Af dnorgaard
PS50B650 ser også ud til at være meget interessant. Jeg har dog svært ved at finde lige så meget info på den som A866. Men hvis kvaliteten(billedet) er bedre så er jeg mere end klar på at smide en god tusse mere. Må jeg spørge om din personlige holdning hvis du skulle vælge yakken? Hvilken ting vægter du frem for det andet tv?

pft.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
No. 1 i min bog er billedkvalitet. Den vægtes med mindst 90%, nok mere. Dernæst tæller designet ind, og resten kan stort set fikses vha. eksterne midler, dvs. antallet af digitale tunere, kvaliteten af fjernbetjeningen, osv.

B650 skulle yde nogenlunde ligesom B855, som er testet her på siden, men mangler de mere fancy features, såsom DLNA og alle de widgets, som B855 kan leveres med. Dem kan jeg personligt godt leve uden, men det kan jo være forskelligt fra person til person.

JEG ville nok springe på enten dén eller et Panasonic V10, hvis jeg ikke kunne få fat på et Pioneer i dag, men da Pioneer ligger lidt over prisnivauet, så er udvalget vist indskrænket på forhånd.

Mht. A866 vs. B650, så har Samsung vist, at de sagtens kan lave god billedkvalitet, men at man skal skifte til deres plasma-serie for at få det bedste de kan præstere. Det samme gælder i øvrigt hvad enten du sammenligner PS50B650 med deres LED-modeller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er den potentielle fare, men det burde virke. Underteksterne er dér man først ville få problemer. Derudover får du ikke Samsungs onsite-garanti ved et parallelimporteret TV, dvs. de stiller ikke på din adresse, hvis en blæser står af, eller TV'et larmer mere end hvad godt er. Den danske model hedder vist B655?
Af dnorgaard
Ja okay. Så heller betale lidt mere på eksvis Wupti og få den rigtige support. Men jeg siger mange tak hjælpen yakke det var top-$!
Af sliskie
Jeg tager chancen og bestiller mit B650 fra Tyskland, når jeg får pengene. Der fås det til 8800,-, mener jeg. Hvis man køber det i Tyskland, vil Samsung så tage imod det, hvis man afleverer det dernede?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er ikke sikkert. Du skal nok igennem forhandleren først.
Af sliskie
Okay, besværligt :P Må håbe det så ikke sker :)
Af dnorgaard
Lige for at rode op i denne tråd igen. Nu sidder jeg lige på Wupti for at købe fjernsynet. Men kan forstå at den danske model af B650 hedder B655. Men nu for at gører det hele lidt mere bøvlet. Så er der 3 forskellige fjernsyne i samme serie. Og jeg kan ikke hitte ud af hvorfor en jeg skal købe. Jeg er sådan set ligeglad med extra widgets. Bare at kvaliteten i skærmen er der. Men blilligst fra venstre til højre, hvilken ville så være bedst at vælge mht. pris og kvalitet? B555T4 - B556T3WXX - B655S1

pft.
Af sliskie
b555 og b556 er jo deres 5 serie, hvor b655 er 6 serien?
Af dnorgaard
aha.. Det gir mening :)