Log ind med sociale netværk
29 jul 2009, 10:16
Eksempel: Mpeg4 DVB-C indbygget er en god ting, men det ville i min verden være synd hvis denne ene feature skulle være så vigtig at man hellere vil købe en skærm med ringere billede end have en extern box stående.
Pioneer billedkvalitet får du kun med Pioneer. B&O design får du kun med B&O (og næppe til 10-15.000).
FynboM skrev:Jeg springer lige let og uelegant ind i denne tråd.Der bliver du nok nødt til at fortælle lidt om hvilke af disse parametre du er (mest) villig til at give køb på - for du får ikke opfyldt dem alle.
Jeg står og skal investere i et fjernsyn, skal og skal det gamle crt virker fint nok.
Men bliver mere og mere forvirret af at læse de forskellige profeternes/agitatorernes meningsudvekslinger i forumet.
Nu har jeg været nogle forskellige steder og kigge, men det er sgu et jungle.
Mit fjernsyn skal være ligeså tyndt som et led-fjernsyn fra Samsung, have samme billedkvalitet som et Pioneer, funktioner/brugervenlighed som et NAD, et design som B&O og en fjernbetjening der føles ligesom en B&O, min far har B&O. Og fjernsynet skal have mulighed for at blive kaliberet ordetligt. Fjernsynet skal have Mpeg 4 DVB-C tuner indbygget.
Så hvad vilI forslå i et prisleje 10000 plus minus. Kan godt snige mig nærmere de 15 k.
Morten
Eksempel: Mpeg4 DVB-C indbygget er en god ting, men det ville i min verden være synd hvis denne ene feature skulle være så vigtig at man hellere vil købe en skærm med ringere billede end have en extern box stående.
Pioneer billedkvalitet får du kun med Pioneer. B&O design får du kun med B&O (og næppe til 10-15.000).
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Technics SL-1210 mkII / Denon DL-110
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Technics SL-1210 mkII / Denon DL-110
29 jul 2009, 11:33
Personligt satser jeg på Oppo-83 og håber på den er nogenlunde on-par på CD-afspilnings delen med min gamle Denon DVD-1600. Det er lidt svært at vide med sikkerhed, for der er meget forskellige udmeldinger og ikke ret mange egentlige reviews endnu. Nogle sammenligner CD playback med dedikerede afspillere til 500£ mens andre mener den simpelthen er ulidelig at høre på over analog...
Peter VTEC skrev:Jeg vil tage ud og kigge lidt på de forskellige modeller og se hvad der tiltaler mig mest, Oppoen kender jeg ikke til, kun hvad jeg har læst, men tror Denonen ligger nr 1 i min bog for tiden.Hvis du er meget audiofil kan jeg godt forstå Denon BD3808 står øverst på din liste. Især til den pris! Men du skal være hurtig. Min bror har netop købt sidste eksemplar i sort på Åboulevarden og tror generelt der er ved at være udsolgt!
Personligt satser jeg på Oppo-83 og håber på den er nogenlunde on-par på CD-afspilnings delen med min gamle Denon DVD-1600. Det er lidt svært at vide med sikkerhed, for der er meget forskellige udmeldinger og ikke ret mange egentlige reviews endnu. Nogle sammenligner CD playback med dedikerede afspillere til 500£ mens andre mener den simpelthen er ulidelig at høre på over analog...
29 jul 2009, 12:28
Som en lille opfølger til hvad jeg tideligere har skrevet om billedeproblemet på min DVD3300 i denne tråd med at sort blev gråt, har jeg været inde i Dvd afspillerens menu og ændre en output setting fra "LCD projektor" til "direct view" hvorfor den stod der aner jeg simpelthen ikke, men nu er billedet igen blevet fuldstændigt perfekt, jeg overraskes faktisk stadig over billedkvaliteten på denne afspiller
Jeg var inde i HFK sidste uge og få en snak ang. BD og her snakkede vi lidt frem og tilbage om DVD3800BDern og hvad der kom af nye modeller fra Denon lige rundt om hjørnet. Der skulle komme en 4800 eller 4300 (jeg kan ikke huske modellen exact) der kan afspille ALT incl. SACD og DVD-Audio så den tror jeg jeg venter på, prisen skulle lande på ca 14-15.000 kr.
Hvis du er meget audiofil kan jeg godt forstå Denon BD3808 står øverst på din liste. Især til den pris! Men du skal være hurtig. Min bror har netop købt sidste eksemplar i sort på Åboulevarden og tror generelt der er ved at være udsolgt!
Som en lille opfølger til hvad jeg tideligere har skrevet om billedeproblemet på min DVD3300 i denne tråd med at sort blev gråt, har jeg været inde i Dvd afspillerens menu og ændre en output setting fra "LCD projektor" til "direct view" hvorfor den stod der aner jeg simpelthen ikke, men nu er billedet igen blevet fuldstændigt perfekt, jeg overraskes faktisk stadig over billedkvaliteten på denne afspiller
Jeg var inde i HFK sidste uge og få en snak ang. BD og her snakkede vi lidt frem og tilbage om DVD3800BDern og hvad der kom af nye modeller fra Denon lige rundt om hjørnet. Der skulle komme en 4800 eller 4300 (jeg kan ikke huske modellen exact) der kan afspille ALT incl. SACD og DVD-Audio så den tror jeg jeg venter på, prisen skulle lande på ca 14-15.000 kr.
Pioneer LX5090
29 jul 2009, 13:06
35.000 kr er lige et par niveauer over min grænse for hvad en BD afspiller må koste
, men hvor god den bliver venter jeg da også spændt på selvom jeg tror den kommer helt til tops på ydelsen som de forgangne modeller har været.
Pioneer LX5090
29 jul 2009, 14:58
Det viile være at foretrække en skærm som jeg efterspørger.
Når du ikke kan lade sig gøre, skal billedekvaliteten være i orden. Ikke kun når jeg ser film også når jeg ser nyhederne og Disney kanalen. Er medlem af www.gal-odense.dk hvor der sendes analog og dvb-c signaler. Vil investere i en kalibering efter nøje studier af især Samsung i butikkerne. De skærme er godt oplyst.
Om det er Plasma eller Lcd er underordnet. Af alle de steder jeg har været er der ikke en eneste der har anbefaldet Lcd. At det så står i skærende kontrast til udvalget i butikkerne, det er noget af en gåde.
Sidder cirka 3,5 meter fra fjernsynet. Så hvad størrelse har i selv derhjemme, og kan en skærm blive stor nok.
Når du ikke kan lade sig gøre, skal billedekvaliteten være i orden. Ikke kun når jeg ser film også når jeg ser nyhederne og Disney kanalen. Er medlem af www.gal-odense.dk hvor der sendes analog og dvb-c signaler. Vil investere i en kalibering efter nøje studier af især Samsung i butikkerne. De skærme er godt oplyst.
Om det er Plasma eller Lcd er underordnet. Af alle de steder jeg har været er der ikke en eneste der har anbefaldet Lcd. At det så står i skærende kontrast til udvalget i butikkerne, det er noget af en gåde.
Sidder cirka 3,5 meter fra fjernsynet. Så hvad størrelse har i selv derhjemme, og kan en skærm blive stor nok.
29 jul 2009, 15:14
Ja, vi vil vel alle gerne have en Pioneer-skærm, pakket ind af B&O, loadet med den mest brugervenlige software, og forsynet med alverdens tunere. Men at tro, at du kan få det til 10.000 kr. (eller 15.000 kr. så da) er så langt ude, at jeg egentlig troede, at du mente det for sjov.
En godt oplyst skærm, er ikke lig med "nem at kalibrere". De to ting hænger slet ikke sammen.
Du kan kigge på vores liste over anbefalede skærme, og finde inspiration deri. Du finder den i menuen til venstre på forsiden.
Hvis du VIL have det hele i én pakke, så kan du gøre som jeg:
- Køb et Pioneer TV (og lev med at B&O ikke har lavet en aluramme til den).
- Køb en ekstern selectorboks fra eks. Yousee og få de nødvendige digitale tunere
- Køb en Lintronic IR-converter, som gør det muligt at styre det hele med en Beo4 fjernbetjening, ligesom hvis det var et B&O TV.
- Hæve budgettet fra de 10.000 kr. til +20.000 kr. da det første tal er meget urealistisk.
En godt oplyst skærm, er ikke lig med "nem at kalibrere". De to ting hænger slet ikke sammen.
Du kan kigge på vores liste over anbefalede skærme, og finde inspiration deri. Du finder den i menuen til venstre på forsiden.
Hvis du VIL have det hele i én pakke, så kan du gøre som jeg:
- Køb et Pioneer TV (og lev med at B&O ikke har lavet en aluramme til den).
- Køb en ekstern selectorboks fra eks. Yousee og få de nødvendige digitale tunere
- Køb en Lintronic IR-converter, som gør det muligt at styre det hele med en Beo4 fjernbetjening, ligesom hvis det var et B&O TV.
- Hæve budgettet fra de 10.000 kr. til +20.000 kr. da det første tal er meget urealistisk.
29 jul 2009, 15:43
Nu var det en drøm jeg havde med alle mine ønsker og krav. Er selv i butik, og kunderne vil generalt have det hele og kun betale for det halve.
Efter overvejelser står mine valg mellem Panasonic V10 og Samsung B850. Evt. en af Samsung´s led-skærme.
Det du ( Yakken ) svarer på her virker som om jeg ikke har formuleret mig korrekt. Samsung står meget skarpt i butikkerne og det er noget ved første øjekast kunderne kan lide, indtil de smider sig i sofaen derhjemme. Så det jeg mener er at jeg godt vil bruge penge på en proffesionel kalibering, og få så et korrekt billed som det lader sig gøre på den skærm jeg får investeret i. Og nej at kaliberer er ikke en walk over, min bror og jeg har prøvet os frem med en Joe Kane Blue Ray.
Efter overvejelser står mine valg mellem Panasonic V10 og Samsung B850. Evt. en af Samsung´s led-skærme.
Det du ( Yakken ) svarer på her virker som om jeg ikke har formuleret mig korrekt. Samsung står meget skarpt i butikkerne og det er noget ved første øjekast kunderne kan lide, indtil de smider sig i sofaen derhjemme. Så det jeg mener er at jeg godt vil bruge penge på en proffesionel kalibering, og få så et korrekt billed som det lader sig gøre på den skærm jeg får investeret i. Og nej at kaliberer er ikke en walk over, min bror og jeg har prøvet os frem med en Joe Kane Blue Ray.
29 jul 2009, 15:54
Nej, kalibrering er ikke nemt. Rasmus og jeg har tænkt os at lave en lille artikel, hvor vi viser hvor meget der skal til for at kalibrere et TV, men der går lidt tid før den er klar.
Dét du nævner med lysstyrken, er netop et af Samsungs tricks til at skabe opmærksomhed. Fuld knald på lyset, så man overdøver alle de andre. Om det er bevist eller ej, skal jeg ikke udtale mig om, men mon ikke man har tænkt lidt i det?
Husk at Samsung B650 og B855 næsten er identiske, med undtagelse af alt DLNA-liret. Har du brug for dét? Det har desuden vist sig, at V10 med seneste firmware, sat i THX-mode, er det tætteste man kommer på en fabrikskalibrering indtil videre. De fleste vil kunne leve med resulatet af dén indstilling.
Mht. fjernbetjeningen, så kan jeg kun anbefale dig, at se nærmere på vores anmeldelse af Lintronics produkt:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239202728
Det kan jo være den næste opgradering til det TV du nu ender med at vælge. Prisen er ca. 3500 kr. plus udgiften til en Beo4. Det ER altså muligt at få næsten samme "feel", hvis man er villig til at betale for det. Og så er der jo den bonus, at du også kan styre resten af dit udstyr i fremtiden.
Dét du nævner med lysstyrken, er netop et af Samsungs tricks til at skabe opmærksomhed. Fuld knald på lyset, så man overdøver alle de andre. Om det er bevist eller ej, skal jeg ikke udtale mig om, men mon ikke man har tænkt lidt i det?
Husk at Samsung B650 og B855 næsten er identiske, med undtagelse af alt DLNA-liret. Har du brug for dét? Det har desuden vist sig, at V10 med seneste firmware, sat i THX-mode, er det tætteste man kommer på en fabrikskalibrering indtil videre. De fleste vil kunne leve med resulatet af dén indstilling.
Mht. fjernbetjeningen, så kan jeg kun anbefale dig, at se nærmere på vores anmeldelse af Lintronics produkt:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239202728
Det kan jo være den næste opgradering til det TV du nu ender med at vælge. Prisen er ca. 3500 kr. plus udgiften til en Beo4. Det ER altså muligt at få næsten samme "feel", hvis man er villig til at betale for det. Og så er der jo den bonus, at du også kan styre resten af dit udstyr i fremtiden.
29 jul 2009, 16:55
Yakken, med den Lintronic IR du omtaler siger du så at f.eks man kan styre både sit Pioneer TV, sin Denon reciever/dvd afspiller med en Beo4 fjernbetjening.
Kan du uddybe lidt, for det virker MEGET interressant.
Jeg læste lige testen du havde linket til, det lyder godt nok smart
Kan du uddybe lidt, for det virker MEGET interressant.
Jeg læste lige testen du havde linket til, det lyder godt nok smart
Pioneer LX5090
29 jul 2009, 18:05
Ja, det er præcis hvad du kan. Jeg har selv købt systemet efterfølgende, så hvis du vil have et sidste kig inden køb, så kan jeg godt tilbyde en demonstration. Lintronic har desværre ikke noget showroom man kan troppe op i, eller en butik som har det stående.
30 jul 2009, 11:12
Tak for dit tilbud Yakken, det ville jeg bestemt gerne benytte mig af hvis det skulle blive aktuelt for mig med denne Lintronic løsning. Det lyder ihvertfald bedre end mine tre fjernbetjeninger som jeg har nu (og vil se tusinde gange bedre ud med en Beo4) 
Pioneer LX5090
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto