Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ja ved ikke lige hvordan overskriften skulle lyde, så vil starte med at uddybe og forklare mit problem :D

Ja nu har i snart ½ år levet med det dårlige analoge signal på mit 40" sony tv :) og vil nu endelig tage mig sammen til at købe det CA-modul jeg også før har forhørt mig om herinde :P

Mit problem er jeg ikke kan finde rundt i junglen :P..
Findes der flere moduler til Yousee?. Har læst mig til noget med at modulet kan være mpeg2 og mpeg4 understøttet.. Ved ikke om det er rigtigt eller ej :P

Har tænkt mig at købe det i sonycenter da det også skulle give det bedste signal når kortet engang tages i brug :D.

og til sidst det alt afgørende spørgsmål. Skal jeg overhovedet købe et CA-modul eller kan det bedre betale sig at købe en Yousee modtager med harddisk og hele mollevitten :D

Til mit fjernsyn er der tilsluttet surround, ps3 og computer.

Men hvad skal jeg gøre er totalt forvirret :S

/Rasmusapt
Af BrianH
Jeg ved ingenting, andet end at hvis du vil optage i digital kvalitet, så skal du have yousee's boks med harddisk. Ellers får du kun analogt signal til video/dvd/harddisk
Af Rasmusapt
Har ellers hørt fra en kammerart det er muligt at købe tilbehør til en ps3 ved navn playtv. som gør det muligt at optage digitalt tv over ps3 hvilket dog forudsætter at man propper en lidt større hdd i den :D

Men spørgsmålet er om det kan betale sig og købe et ca-modul til 700 kr hvorefter jeg lejer et kort hver måned eller om det lige så godt kan betale sig at få en boks med yousee og så droppe CA-modulet..

Btw. den der boks har den noget at sige hvis der er flere tv i huset som skal modtage signal.. skal man så købe en ting til hvert tv for at kunne skifte kanaler og sådan ligesom med parabol?
Af BrianH
Rasmusapt skrev: Btw. den der boks har den noget at sige hvis der er flere tv i huset som skal modtage signal.. skal man så købe en ting til hvert tv for at kunne skifte kanaler og sådan ligesom med parabol?
Ja, det var det jeg mente med at optage digitalt. Der skal (så vidt jeg ved) både en yousee-boks til fjernsynet og en til "optageren".
Af Riverking
Tag selectoren fra Yousee, da der er mere end bare digitalt billede i Yousee's signal, bla. kiosk TV, digital radio (uden reklamer), EPG, og "her og nu" funktionen, som jeg synes var helt uundværlig, efter at have haft den i et par måneder. Disse ting kan du ikke få ved at bruge et CA modul til dit TV.
Ja - du får en ekstra boks og fjb., men det ville jeg gøre uanset hvad.
Af Steemann
Men spørgsmålet er om det kan betale sig og købe et ca-modul til 700 kr hvorefter jeg lejer et kort hver måned eller om det lige så godt kan betale sig at få en boks med yousee og så droppe CA-modulet..
Tja, lige meget hvilken løsning du vælger her så kommer du til at betale kortleje. Så vidt jeg ved skal du også betale leje for boksen fra Yousee (men er ikke helt sikker på det) hvorimod du selv ejer CA modulet. Men det er en smags sag. Er du ok med endnu en boks sat til tv'et med dertilhørende fjernbetjening. Jamen så er det vel løsningen.

Faktum er at lige meget hvilken løsning du vøæger er det kun ét tv der modtager digitalt tv. Det er det tv du sætter boksen/CA modulet til. Hvis du har flere tv i din husstand vil resten modtage signalet analogt som de heletiden har gjort. Ergo hvis du vil have alle dine tv til at modtage digitalt skal der investeres i flere bokse eller CA moduler...
Af dkscan
Riverking skrev:Tag selectoren fra Yousee, da der er mere end bare digitalt billede i Yousee's signal, bla. kiosk TV, digital radio (uden reklamer), EPG, og "her og nu" funktionen, som jeg synes var helt uundværlig, efter at have haft den i et par måneder. Disse ting kan du ikke få ved at bruge et CA modul til dit TV.
Fjernsynet kan uden problemer modtage de digitale radiokanaler og det har også en glimrende EPG.
Af rasmus_olsen
Rasmusapt skrev:Har ellers hørt fra en kammerart det er muligt at købe tilbehør til en ps3 ved navn playtv. som gør det muligt at optage digitalt tv over ps3 hvilket dog forudsætter at man propper en lidt større hdd i den :D
PlayTV har DVB-T tuner så den kan ikke bruges til kabel tv.
Af Rasmusapt
Hmm er du helt sikker på det Rasmus_olsen.. En af mine venner har da kabel-tv og kan da uden problemer benytte PlayTV..

Hmm det vil sige at ligemeget om jeg vælger boks eller ej skal jeg eje et CA-modul hvor et kort kan sidde i.. Derudover kan jeg købe bokse og ligende som kan optage for mig :D
Af dkscan
Nej hvis du køber eller lejer en boks fra YouSee, så skal du kun bruge programkort, da boksen allerede indeholder kortlæser.

Uden boks skal du bruge et CA-modul, som man putter kortet i, og dernæst sætter i tv'et.
Af Rasmusapt
arg :P

Så enten eller :D.. Hvad ville folk anbefale/benytte selv
Af dkscan
Jeg har selv et Sony W4500 og bruger CA-modul og har altså ingen ekstern boks. Specielt resten af familien foretrækker at kunne nøjes med tv'ets fjernbetjening.
Jeg har fra før jeg fik kabel-tv en HDD-recorder med DVB-T, som stadig er tilsluttet antenne. På denne kan jeg optage fra DR1, DR2 og TV2 digitalt og analogt fra de analoge kabelkanaler.
Af Rasmusapt
Takker Dkscan :D..
Tror så bare jeg vil købe en CA-modul og hvis det senere viser sig det var forkert er det altså kun nogle hundrede kroner vi snakker om :D

Der findes da kun 1 CA-modul til hver udbyders kort ikke ?..

Eller kan man risikere at der findes flere CA-moduler til yousee's kort.. Som sagt suser jeg ned i Sonycenter og køber kortet regner med det bliver fredag :D
Af Postmand Per
Skulle jeg nøjes med bare at kommentere og anbefale, ville det da helt klart være et CA modul.
For bare en måned siden kørte jeg med et 32" Samsung og digital dekoderkoder fra YouSee - altså strøm til dekoder og et scartkabel kan nu spares.
I dag har jeg selv et 40" Sony W5500 med CA modul og HD pakke.
CA modul købte jeg ved at gå i Fona og pegede på mit TV og sagde jeg skulle have et modul der passede til YouSee - for derefter at gå over på den anden side af gaden til YouSee og fik sat programkortet i.
Modulpris 600 kroner og det din ejendom.
Hos YouSee er det jo 59 kr. om måneden - efter 10 måneder er det jo så overskud hvis du forstår.

Pakkeposten