Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hey. Første indlæg O_O Jeg har nogle tekniske spørgsmål, som jeg ønsker svar på før jeg køber TV og dertil tilhørende kabler.

- Hvis jeg kloner mit billede via DVI/HDMI til mit TV, hvor min skærm kører 60 Hz og TV'et 24 Hz (begge Full HD). Kan jeg så afspille en almindelig .MKV-fil uden at HDCP eller noget som helst forhindrer det? Så vidt jeg ved, bliver billedet blot vist på den primære skærm, og den anden viser sort billede. Hvilket er fint til mit behov...

- Findes der en hurtig og nem måde at skifte TV'et fra 60 <--> 24 Hz? henholdsvis til gaming <--> film. Skal det både ændres på PC'en OG TV'et?

På forhånd tak for hjælpen :)
Af Ney
MKV filer har intet med HDCP at gøre. Så på den front har du ingen problemer.

Mhs. til billedet er det lidt forskelligt. Min pc kan fint udsende både på dvi og på hdmi samtidig, men vidst kun så længe opløsningen er den samme. Har primært erfaring med at skifte skærm på bærbare hvor det er som du siger, at den ene skærm går i sort når man skifter til den anden. Vil tro en stationær pc forholdsvis nemt kan sættes op til det samme.

Hele Hz problematikken vil jeg dog ikke udtale mig om da jeg ikke lige har erfaring om dette.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har flyttet din tråd til TV-sektionen.

Mht. frekvensen, så skal du blot skifte den på din PC. Du kan ikke ændre den i TV'et via nogen indstilling, da TV'et selv detekterer frekvensen på det indkomne signal.
Af zTeFaN
yakken skrev:Jeg har flyttet din tråd til TV-sektionen.

Mht. frekvensen, så skal du blot skifte den på din PC. Du kan ikke ændre den i TV'et via nogen indstilling, da TV'et selv detekterer frekvensen på det indkomne signal.
Tak for det, Yak. Jeg køber nok Samsungs PS50B655. Jeg læste i et review at det nulstiller/ændrer ens settings ved skift mellem 60/24 Hz. Nogen som ved noget om det, eller har erfaringer med TV'et???
Af Kibsgaard
Bare lige til info så kan Samsungs LED-tv afspille MKV filer i 1080p-opløsning direkte fra en ekstern hd eller over netværket. Det er super fedt.