Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TvHomer
Jeg har fundet et pioneer 5090H hos en dansk forhandler, som jeg kraftigt overvejer at købe, men hvordan skal jeg forholde mig ift. pdp+ service garantien, og hvad er det helt præcist det gør? Jeg kan ikke rigtig finde noget om det på pioneers hjemmeside.

Jeg hører også meget gerne folks erfaringer med dette tv, og eventuelt om der i den nærmeste fremtid kan forventes et nyere og bedre tv på markedet?

Nu da tv-afdelingen af pioneer er gået konkurs bør det så afskrække mig fra at købe? Jeg tænker selvfølgelig på hvis der skulle opstå problemer med skærmen og garanti mv.
Af Peter VTEC
Jeg havde lidt samme spørgsmål som dig, så da jeg havde købt mit LX5090 fandt jeg pdp+ papierne der ligger i kassen og ringede ind til deres kundeservice og forhørte mig, jeg fik at vide at mit tv eftersom det var købt i DK var omfattet af den 2 årige pioneer garanti. Samtidigt forklarede jeg at jeg ikke kunne online registrere mit tv til deres pdp+ garanti som der står i papierne man kunne, men her fik jeg at vide jeg bare skulle sende den slip som medfølger ind til dem med posten. Jeg har dog ikke hørt noget efterfølgene men går ud fra tingene er iorden.

Mht dine spørgsmål om tvet, så kan du godt begynde at glæde dig det er SÅ fedt et TV, der er absolut intet på markedet endnu der kan hamle op med det. Så køb køb mens du kan.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pioneer har et lager af reservedele, men naturligvis så kan de ikke ligge inde med paneler til alle de TV der er solgt, hvis de skulle gå i stykker. Jeg skal ikke kunne sige hvor mange år endnu, de kan servicere et TV, og stadig være i stand til at skifte et defekt panel.
Af TvHomer
Hvad med pdp+ servicen, er der nogen der kan forklare lidt nærmere om hvad det dækker og hvad jeg skla foretage mig?

Jeg kan ikke finde noget på pioneers hjemmeside.
Af Snedkerkim
Uden lige at have papirene i nærheden mener jeg den dækker følgende:

- Reperation i hjemmet, hvis muligt.
- Låneskærm tilsvarende den du har hvis ovenstående ikke er muligt.

Mvh
Kim
Af Peter VTEC
Den dækker bla. afhentning på din addresse, og gratis reparation i den to årige garanti, plus at de stiller et låne plasma tv til rådighed imens.
Af TvHomer
Det lyder super.

Er der nogen der kan oege mig i retning af hvor jeg selv kan læse om det på pioneers hjemmeside? Og hvad jeg skal gøre for at være sikker på, at blive omfattet?

Jeg har skrevet til pioneer.dk, men har endnu ikke modtaget svar.
Af Peter VTEC
Jamen hvis du sørger for at købe det af en dansk forhandler der har fået leveret tvet ef Pioneer DK så følger den to årige garanti også med til tvet. Jeg købte mit i en Fona butik, og jeg ringede efterfølgene ind til deres hotline og forhørte mig, og mit tv var omfattet af pdp+.

Jeg tror ikke du kan læse om det på Pioneer.dk idet de jo ikke laver Kuro tv mere, jeg kunne heller ikke finde online registreringen til pdp+ garantien.

Der medfølger en brochure i kassen til tvet hvori dit pdp+ nr er og hvor alle betingelserne står skrevet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mht. låne-TV, så pas på med at forvente for meget. Sidst jeg talte med deres servicecenter, mente de IKKE at der kunne udlånes et Kuro-TV under reparation. Det var for 2 uger siden.