Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af palle22
yakken skrev:
palle22 skrev:Så går jeg efter det panasonic i 37". Kan se det har tabt en sammenligning med samsung LE37A676, men det TV er jo også noget dyrere.
Hvor har du set det? Jeg vil til enhver tid anbefale X10 frem for A676.

http://www.smartson.se/test/tv/panasoni ... f=prisjakt

Er det ikke det samme TV? Hjemmekino.no mener åbenbart samsung er bedre.

Jeg sidder nok ca. 2 meter fra mit tv, så går ud fra at det vil være nok med 720x1024.
Jeg skal udover at bruge det som TV, se film fra computeren via HDMI og bruge min Wii gennem component indgangen. Vil dette TV være et godt valg til de opgaver også?

Tusind tak for jeres svar
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, 37X10Y vil være et godt TV til brug med alle de enheder du angiver. Brug du hellere anbefalingerne fra eks. dette site som rettesnor. Rasmus har haft adskillige TV under luppen, og X10Y repræsenterer mest value for money i sin prisklasse.
Af palle22
Mht. guiden til siddeafstand og opløsning, skal det så forstås sådan, at et 37" i 1024x720 er godt hvis man sidder længere fra Tv'et end 2,8 meter, mens et 37" i 1080p opløsning er godt hvis man sidder længere fra Tv'et end 1,5 meter?

Forstår ikke helt guiden...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg forklarede hvordan det skulle forståes i mit forrige indlæg. Ellers står det også i teksten i artiklen.
Brugeravatar
Af truehorses
yakken skrev:Zepto har ikke noget TV i din prisklasse, så hvis du var tændt på enten Samsung eller Zepto, så har det da indsnævret feltet.

Fuld HD på et 32" TV er temmelig ligegyldigt. Uanset hvad du har tænkt dig at gøre med det, så dét krav kan du også sagtens slække på.

Personligt ville jeg nok satse på noget ala dette Philips:
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=514097
hvis det SKULLE være under 4000 kr.

Aller helst ville jeg dog anbefale dig at spare lidt mere sammen, og få fat på noget bedre.
Så vidt jeg ved fåes Zepto C32 pt netop nu til denne pris.......
Flatpanels banerreklame
Af palle22
Men det zepto tv der er på tilbud er nok ikke bedre end panasonic tv'et?