Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xcardman
foreksempel en model 7070. 50 procent kan godt lide den model og de andre 50 kan ikke.
hvad vil du så vælge.

Jeg siger så en samsung 855 er langt bedre, vil du så stadig købe en 7070. selvom du ved en 7070 er dårlige.
når jeg skriver dårligere er det billedekvalitet jeg snakker om og ikke alt muligt andet

du skal jo sætte krav til billedekvalitet og andre ting.
hvis du ikke har særlige krav til billedekvalitet, er en 7070 måske en rigtig fin skærm til dit forbrug.

så dette indlæg skulle indeholde en beskrivelse af ens behov.

i den sidste ende er det en selv som træffer en beslutning.
Af Otto J
Linnebjerg skrev: som jeg læser det du skriver, så mener du, at de fleste der skriver herinde ikke aner en skid om hvad de snakker om??
Udtalelsen er selvfølgelig sat lidt på spidsen, og jeg bryder mig ikke rigtigt om at min formulering skal forstærkes til "aner ikke en skid". Faktum er at flertallet kan udtale sig om hvorvidt de er tilfredse med dét de har eller ej, men ikke om hvor godt det er i forhold til alt muligt andet. Så kommer der 50 indlæg om at folk er glade for model X, så kan det skyldes det ganske simple at det er et tv der er solgt mange af. Langt de fleste mennesker er tilfreds med dét de har købt. Derfor kan et tv der ikke lige er så mange der ejer, og dermed ikke er så mange der kender, jo sagtens være det bedste køb i en given situation.
Linnebjerg skrev:Hvis rasmus laver et indlæg om at et konkret tv er super brilliant men der så er 50 der har købt det der skriver det er noget lort (selvfølgelig sagligt begrundet) ville du så købe det på en mands anmeldelse???
Det er sat meget på spidsen, men alt efter naturen af de 50 negative kommentarer, så ja det ville jeg. Det afhænger af hvor velbegrundet det er. Dét jeg reagerer på er at OP tilsyneladende ikke vil høre argumenter, bare høre en opremsning af hvorvidt folk er tilfredse eller ej. Det kan jeg ikke bruge til en brik. Hvis Rasmus skrev at en skærm er god, ud fra nogle argumenter jeg er enig i, og 50 mennesker så skrev at de synes billedet er alt for mat og Philips har meget flottere farver, så ville jeg lægge 100% vægt på Rasmus' mening, fordi jeg ved den er frembragt under forhold der svarer til dét jeg selv ville bruge skærmen med.

Det er derfor ikke så meget et spørgsmål om at man skal lytte til nogen bestemt, men om at ubegrundet ros eller kritik er værdiløs. Begrundelsen er mindst lige så interessant som hvorvidt folk er tilfredse eller ej. Igen Philips f.eks, hvis jeg læste en meget tilfreds bruger beskrive hvor glad han er for den vildt kraftige lysstyrke, de heftigt stærke farver, nærmest unaturligt skarpt billede, det fantastiske stemningsskabende ambilight-system og Natural Motion teknologien der får film til at ligne virkeligheden, så ville jeg løbe skrigende væk fra dét tv, uanset hvor glad pågældende bruger er for det. Dét der er en positiv ting for én bruger, kan være en meget negativ ting for en anden. Derfor siger jeg at ubegrundet ros eller kritik er komplet værdiløs, uanset hvor mange mennesker der så leverer den.

Linnebjerg skrev: du overvejer at købe et tv... du har fem kammerater der har købt det. De siger alle enstemmigt at det er en bunke lo.. så tvivler jeg på du ryger ind på den første og bedste pc og bestiller det hjem... eller er jeg helt galt på den???
Noget skal jo vække min opmærksomhed omkring et givent produkt, men hvis du spørger _mig_ personligt, så kan jeg garantere dig for at jeg er komplet ligeglad med hvad andre, inkl. mine nærmeste venner og familie, mener om billedet på et produkt. Også hvad selv de mest erfarne forum-brugere, inkl. Rasmus, mener om et produkt. Hvis jeg skal købe et tv, så tester jeg det selv, og hvis JEG er tilfreds, så køber jeg det - så rager det mig en papand hvad andre synes. Men ikke alle er så priviligerede at de er i stand til at bedømme kvaliteten af et tv på egen hånd.