Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stroem
Godaften herinde. Kan nogen hjælpe med at opklare et ? vedr dette tv?
Kan det passe at 42 8404h ikke er i besiddelse af 24p real movie eller gir det sig selv på et full hd?
Kan ikke finde det i spec nogen steder, men er ikke helt stærk i begreberne. Har det evt nogen betydning? mvh
Af Datamax
Hej, det er helt rigtig ingen 24P "real" tvet kan modtage 24P men kan ikke afspille det helt korrekt det er kun noget du vil kunne mærke meget lidt ved afspilning af Bluray, der skal du op i en 9664H, troede også først jeg havde fundet mit næste tv (B
Af RasmusHansen
hej

-jeg har netop modtaget et 42pfl8404h, -og nu bliver jeg da lidt nervøs, havde netop tænkt mig at købe en blueray afspiller. -men vil det sige at filmen kan hakke en smule? -syntes ellers jeg læste i specs at det sku kunne 24p, -det var derfor jeg købte det. -ellers er det en godt tv syntes jeg, det står rigtig godt når man tilslutter hd-kamera. -men jeg er da spændt på det med blueray. -er der nogle der har oplevet hakken ved blueray herinde?

her fandt jeg specs:
http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf ... ss_dan.pdf

Opløsning
Opdateringshastighed
480i
60 Hz
480p
60 Hz
576i
50 Hz
576p
50 Hz
720p
50, 60 Hz
1080i
50, 60 Hz
1080p
24, 25, 30, 50, 60 Hz

men er jeg helt gal i byen?

VH Rasmus
Af hest
Her er svaret som en på et tysk forum fik, da han skrev til Philips om 24p på 8404

Sie erkundigen sich über die Wiedergabe von 1080p / 24 Hz-Signalen mit den neuen Fernsehgeräten unserer 7000´er und 8000´er Serie.

Über die HDMI-Schnittstelle dieser Geräte können 1080p / 24 Hz - Signale dargestellt werden. Die LCD-Modelle arbeiten dabei mit einem 2:2 oder 3:2 Bewegungspulldown.

Bei PAL-DVD´s wird der 2:2 Bewegungspulldown angewandt. Dabei wird die Filmgeschwindigkeit auf 25 Bilder pro Sekunde angehoben, die man dann verdoppelt und somit auf 50 Hertz bringt.

Bei NTSC-Signalen wird ein 3:2 Bewegungspulldown angewendet. Aus den 24 Filmbildern pro Sekunde werden 2 Halbbilder in 48 Hz und 3 Halbbilder in 72 Hz erzeugt und dann wieder zusammengefügt. In der Addition von 48 und 72 Bilder erhält man 120, was dividiert durch 2 dann für NTSC passende 60 Hz ergibt.

Durch die Verwendung des Bewegungspulldowns wird das bei 24 Hz Signalen typische Bildruckeln bis auf ein Minimum reduziert.

Zusätzlich haben Sie bei den Geräten der 8000´er Serie die 100 Hetzt Technologie zur Verfügung. So können Sie das Signal auf 100 Bilder pro Sekunde bringen, wodurch Bewegungen noch flüssiger werden.

Til dem der ikke kan tysk, så står der at der benyttes 3:2 pulldown ved 24hz materiale, så der vil være lidt hakken ved bluray.

Har ikke selv set det på tv'et, så hvor meget hakken der er skal jeg ikke kunne sige.
Af Fing
Der står i de tal du selv opgiver at den kører ved 60hz. Det vil give hakken. Det er samme problematik der er vedrørende Pana G10, bortset fra at den lover at den kører i 96hz selvfølgeligt.
Af RasmusHansen
okay, -jeg troede bare at når der stod 1080, 24, 25, 30, 50, 60 Hz. -så var alt som det skulle være, -at den så skulle kunne vise 1080p -24.. -jeg må lige låne en kammerats ps3 og se et par bluerays, det er ikke sikkert det er så galt alligevel.
Af stroem
..Fortæl lige hvordan det går. Havde også næsten bestemt mig for 8404. Måske det så bliver samsung 866 el 755.........
Af hest
RasmusHansen skrev:okay, -jeg troede bare at når der stod 1080, 24, 25, 30, 50, 60 Hz. -så var alt som det skulle være, -at den så skulle kunne vise 1080p -24.. -jeg må lige låne en kammerats ps3 og se et par bluerays, det er ikke sikkert det er så galt alligevel.
Det de skriver der, er kun hvilke signaler tv'et accepterer, ikke hvad det viser på skærmen. Det er desværre alt for indviklet at gennemskue hvad ens nye tv kan og ikke kan.

Her burde producenterne virkeligt stramme op og give nogle klare svar.
Af RasmusHansen
::l ;;) øv.. -ja det kan jeg godt se nu.. -men man sku bare mene, at når den acceptere 24 signal, at den så også vil vise det... -hmm. ja så er jeg spændt på hvordan det spænder an med blueray... men tak for info, -og jeg skal nok vende tilbage når jeg har prøvet den..

vh Rasmus
Senest rettet af RasmusHansen 13 jul 2009, 18:04, rettet i alt 1 gang.
Af Datamax
Du vil altid kunne se lidt når nu du kikker efter det, nogle få steder, men der ødelægger ikke oplevelsen for langt de fleste mennesker stadig et flot billed og hvis du ikke havde fået det at vide, ville det sikkert aldrig blive et problem, tror bare du skal glemme det og nyde dit nye super tv og glemme at det tekniske nosence, selv på et 24p tv vil der være stedder med lidt hak her og der.
Af stroem
hey RasmusHansen. Har du testet med blueray? Spændt på svaret O_O
Af Kibsgaard
Nu hvor RasmusHansen ikke svarer kan jeg da lige :p Jeg vidste faktisk ikke fjernsynet ikke viste det og har set en hel masse blu-rays, men har aldrig lagt mærke til at det hakker. Så jeg vil ikke mene der er noget at være bange for :p Det kører flydende her