Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Junger
Ja, emnet siger vel det hele. Har fundet et TV jeg gerne vil have, men det har ikke DVB-C tuner. Så er spørgsmålet jo om jeg kan undvære det eller ej :)

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det kan du vel kun selv svare på. Du ved vel hvad DVB-C gør, så det burde være forholdsvist enkelt at afgøre om du har brug for det.
Af alfiedk
er du på kabel tv youseee stofa osv.. JA så er det en go ide med DVB-C og mpeg 4 er os en go ting..
Af Junger
Hvis jeg selv kunne svare på det, havde jeg nok ikke stillet spørgsmålet.. Jeg ved nemlig ikke hvad en DVB-C tuner er.

Men tak for svaret :)
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Du har kun brug for DVB-C hvis du har kabel-tv og ikke ønsker at have en ekstern boks stående.
Af Junger
Okay tak for det, så blev jeg lidt klogere..

Nu jeg har dig, jeg kan se du har et LG fladskærm. Laver de nogle gode fladskærme?
Af Jumle
Junger skrev:Okay tak for det, så blev jeg lidt klogere..

Nu jeg har dig, jeg kan se du har et LG fladskærm. Laver de nogle gode fladskærme?
Det er til dels et arbitrært spørgsmål. Et mere korrekt svar end et simpelt "ja", mener jeg vil være "ja, til prisen". Nu skriver du ikke noget om hvilke behov eller krav et evt. tv skal opfylde.

Det lyder som om du allerede har fundet det tv du gerne ville have, alt afhængig om den manglende DVB-C tuner har ændret dit valg.
Mit forslag vil være at beslutte dig for et budget og så ellers læse reviews af skærme der ligger omkring det beløb og fravælge skærme ud fra design, tekniske specifikationer eller hvordan dine prioriteter ellers måtte ligge.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Jeg ville også sige "ja, til prisen".
Du skal gøre op med dig selv hvad du skal bruge tv'et til og hvilke krav du har.
Af RogueAgent
LG laver udmærkede skærme - til prisen. :)
Men blot for god ordens skyld, så har PS8000 heller ikke DVB-C tuner. Det er så ikke noget issue for mig da jeg har parabol. Men ellers havde satelitmodtageren jo bare skullet skiftes ud med en DVB-C modtager istedet. Den gør i princippet det samme, signalet kommer bare ind via kabel (C'et i DVD-C står for Cable) istedet for via parabolen.

Hvad er det for en skærm du har kig på som udgangspunkt..?
Af Junger
Tak for alle de gode svar.

Jeg fandt et Phillips fjernsyn http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=503718 jeg syntes om, men den havde ikke DVB-C tuner, og da vi har kabel herhjemme, er det vel nødvendigt.

Jeg har fundet flere skærme som jeg syntes om, men jeg har meget lidt viden omkring hvad gode skærme skal indeholde :) prisen må ligge omkring 4000 og det skal helst være 37". Her er to skærme som jeg er stødt på som jeg syntes om:

SONY
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=472003

LG
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=535094

Jeg har ladet mig høre at Panasonic laver nogle gode skærme, dem jeg har fundet koster bare lige en plov mere end disse tre :)

Vil gerne høre kommentarer til de ovenstående tre skærme.

På forhånd tak