Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MFrandsen
Jeg skal have skiftet mit tv, men har lidt svært ved at bestemme mig. Så håber I kan hjælpe mig lidt.

Jeg bruger stort set kun mit nuværende tv til at se alm. TV kanaler og film. Mit signal er digitalt igennem Internettet (TDC). Jeg har endnu ingen bluray afspiller, så ser kun DVD film. Mit fjernsyn står ca 2,5 meter fra sofaen. Da det ikke står længere derfra er jeg noget i tvivl om størrelsen af mit nye tv.

Jeg har pt kig på følgende tv:

Panasonic 42X10Y
Den har fået gode anmeldelser her på siden, og virker som et godt køb til pengene. Er der nogen grund til at kigge på dyrere og bedre tv, når jeg kun ser tv/dvd ?

Pioneer KRL 32-V
Jeg synes designet er fedt og måske passer størrelsen bedre ind i min lille stue.

Jeg ønsker god billedkvalitet og flot design. Lyden er også lidt vigtig, da jeg endnu ikke har noget anlæg, dog regner jeg med at investere i det indenfor 3-6 måneder.

Andre forslag er også meget velkomne
Af Peter VTEC
Af de to må siges at valget burde være Panasonicen, den model Pioneer du har fundet er en LCD model og den er slet ikke på niveau med deres plasma serie, faktisk har flatpanels testet en 37" model af den Pioneer du har kig på for et stykke tid siden du kan stadig finde testen her på siden.

Jeg ville egentlig have foreslået dig at tage et V10 med i dine tanker hvis du vil ofre det ekstra, om du kun ser tv og dvd nu gør ingen forskel, jeg har heller ingen BD og har kun analogt yousee kabel tv og en ældre Denon DVD, men jeg har alligevel fået et KÆMPE løft ved at udskifte mit Panasonic PX 80 med et Pioneer LX5090.
Af Noahninja
Jeg har købt en Panasonic 37X10Y. Den koster 5097 kr hos CineMagic, hvor jeg købte den og de var hurtige til at levere og produktet var iorden.
Det er et plasma panel, med mpeg4 dekodere både på kabel/antenne-delen. Sammen med min Panasonic Blu-Ray afspiller DMP-BD60 så er du godt kørende til en billig penge:-)
Af xcardman
Jeg elsker mit pioneer. Men det er plasma tv.

hold dig langt væk fra deres lcd modeller.

køb heller en x10. den fåes jo i både 37-42-50 tommer.