Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tux
Skal hjælpe min far med at finde en 50" fladskærm til stuen.

Hvor får man mest for pengene? Han vil helst holde det under 10.000 da han fik tilbudt en demo model i sony center i esbjerg til den pris. Det var en 50" men jeg skal ikke kunne sige hvilken model for jeg har ikke selv været derinde. Har selvfølgelig tænkt mig at gå ned og kigge på den og så vender jeg lige tilbage.

Men umiddelbart finder jeg via hifipriser 5 skærme til under 11.000 (kan han nok godt lokkes med til)

LG 50PS3000 (fra ca. 7000) - http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=513465

LG 50PS8000 (fra ca. 9400) - http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=534233

Pana TX P50S10E (fra ca. 9800) - http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=498910

Pana TH 50PZ700E (fra ca. 10.750) - http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=439362

Sony KDL-52V5500 (52") (fra ca. 10.900) - http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=502990

Har selv en panasonic TX-P80 tror jeg den hedder, og den er jeg rimelig tilfreds med, så hælder da lidt til at det skal være en af de 2 panasonic.

Er kun lige i starten af valg processen men håber der er nogle kloge hoveder herinde der kan pege mig i den rigtige retning.

på forhånd tak
Af Tux
Tak for input begge 2.

Umiddelbart tror jeg fuld hd ville være godt i dette tilfælde, da man kommer til at sidde max 4 meter fra tv'et, og de nærmeste kan komme ned på 2 meters afstand. Jeg er ikke en af dem der bare skal have fuld hd fordi man kan få det, men når man sidder tilstrækkeligt tæt på et stort TV kan jeg godt se fornuften i den højere opløsning.
Af sliskie
Hvordan kan det være at Samsung PS50B650 slet ikke optræder på din liste? ;) Det skulle ikke ligge særlig langt fra B855.
Af keler
Det er jo svært at hjælpe med, når ikke vi ved, hvad han ser mest af? SD, HD, analog?

Jeg har netop hjulpet mine de gamle, også med et 50" tv, og de købte et 50" x10. DVD, SD tv, analog tv ser super ud, og det er det de ser mest af.

Når de engang skal ha BD ligner det også en million, selvom det ikke er full hd.

Grunden til jeg ikke foreslog et LG plasma, er graden af retention. Ens forældre gider typisk ikke tænke over deres brug af tv. (Jeg har selv LG)

Syntes helt klart et plasma fra Panasonic er det bedste valg til din far. Billigt og knald gode tv der er nemme at få et rigtig godt billede ud af.
Af Tux
det bliver nok analog TV her indtil det digitale signal ruller ud. Men jeg regner med han vil beholde det i en årrække så den skal også egne sig til HD. Men meningen er at det også skal bruges som hjemmebio og der bliver købt nogle ordentlige højttalere tl den så lyden i TV'et behøver ikke være det helt vilde.

B650 er jeg ikke lige snublet over før. Hvor købes den?

Jeg undrer mig dog over hvilken af de 2 panasonic der er bedst. Er PZ700 de ekstra penge værd?
Af Tux
Tak for det ponduus.

sidder og læser lidt anmeldelser om b650 og det lyder rigtig godt! Og der står den har DVB-C mpeg4 tuner så går ud fra det vil sige man ikke skal ud og købe en digital tuner når signalet skifter, hvilket er et klart plus.

Så b650 vs PS8000 vs en af de 2 panasonic (pz700, s10e)

En ting der bekymrer mig meget er skift mellem kanaler på analog TV. Utrolig mange tv jeg har kigget på i f.eks. bilka har været meget langsomme til at skifte kanal. På min egen 42PX80 er der sort skærm mellem kanal skift i under et sekund, hvor der på rigtig rigtig mange TV er 2-4 sekunders ventetid (med sort skærm) ved skift af kanal. Her snakker jeg om at man trykker op eller ned på fjernbetjeningen, ikke at man indtaster hvilken kanal man vil ind på. Jeg går ud fra at dette er et resultat af en billig/dårlig tuner.

Hvis jeg anbefalede min far et TV der så tager 3 sek om at skifte kanal ville det virkelig være en skam, for det er lige netop det største problem med hans nuværende 32".

Så er der nogen der ejer nogle af disse TV som kan sige noget om ventetiden ved kanalskift? Hvis B650 ikke har dette problem tror jeg bare det skal være den, da de andre så vidt jeg lige kan huske ikke har DVB-C tuner.
Af Ponduus
Ejer ikke selv et B650, men det bliver mit fremtidige tv. I min søgen efter anmeldelser og andet omkring dette tv har jeg ikke støt på nogen, som har kommenteret hastigheden af kanalskift. Jeg har derfor valgt at gå ud fra, at det ikke er noget problem. Men som sagt: jeg ejer ikke dette tv og har ej heller set det endnu.
Af Tux
Ponduus skrev:Ejer ikke selv et B650, men det bliver mit fremtidige tv. I min søgen efter anmeldelser og andet omkring dette tv har jeg ikke støt på nogen, som har kommenteret hastigheden af kanalskift. Jeg har derfor valgt at gå ud fra, at det ikke er noget problem. Men som sagt: jeg ejer ikke dette tv og har ej heller set det endnu.
Jeg har det på samme måde som dig bare generelt med alle TV man læser om på nettet. Det er yderst sjældent der bliver nævnt noget om hvor hurtigt den skifter kanal. Efter min mening er det meget vigtigt at den skifter hurtigt hvis man sidder og zapper op og ned gennem kanalerne meget.

Men jeg krydser fingre for at der er en B650 ejer der snubler over denne tråd, ellers må jeg selv prøve at opsøge en :)
Af Ponduus
Tux skrev:
Ponduus skrev:Ejer ikke selv et B650, men det bliver mit fremtidige tv. I min søgen efter anmeldelser og andet omkring dette tv har jeg ikke støt på nogen, som har kommenteret hastigheden af kanalskift. Jeg har derfor valgt at gå ud fra, at det ikke er noget problem. Men som sagt: jeg ejer ikke dette tv og har ej heller set det endnu.
Jeg har det på samme måde som dig bare generelt med alle TV man læser om på nettet. Det er yderst sjældent der bliver nævnt noget om hvor hurtigt den skifter kanal. Efter min mening er det meget vigtigt at den skifter hurtigt hvis man sidder og zapper op og ned gennem kanalerne meget.

Men jeg krydser fingre for at der er en B650 ejer der snubler over denne tråd, ellers må jeg selv prøve at opsøge en :)
Hvis du skulle falde over en, så må du gerne lige tænke på mig og måske lige smide en PB. Det gælder selvfølgelig også hvis jeg finder noget :)
Af Tux
Jeg var lige nede i byen og der så jeg desværre ingen b650 på display men der var en B850 eller B855 kan ik huske præcis hvilken. Og den skiftede kanal i et tilfredsstillende tempo. En gang imellem haltede den en anelse men generelt var den ca ligeså hurtig som min panasonic. Om det så er samme tuner som i en B650 ved jeg jo ikke men man kan jo håbe at b650 er ligeså god på det område.

Men nu kommer jeg i tvivl om hvorvidt B650 har mpeg4 dvb-c tuner eller ej (er det måske kun dvb-t tuneren der er mpeg4?). Det irriterer mig lidt at jeg ikke kan finde netop den model på samsungs egen hjemmeside..

Sidder også og håber lidt på at yakken måske kigger i tråden og smider en kommentar :)