Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Jeg har fulgt lidt med på siden i det sidste stykke tid, dog uden at oprette ny bruger før nu. For at gøre en lang historie kort, havde jeg besluttet mig for en Panasonic S10 indtil jeg fandt ud af, at den har samme problem med hakken i billedet som en G10. Så disse to modeller er ikke en mulighed.

Mit spørgsmål er så hvad i vil foreslå i stedet for disse skærme? Mine krav er:
- Full HD
- DVB-C/T MPEG4
- Mellem 37"-50" (dog vil jeg foretrække en 40"-42", og ændrer det kun hvis det ikke er muligt at få en specifik model i den størrelse).
- Min. 100 Hz
- God til visning af analoge SD-signaler
- Helst ikke mere end 8.000 kr.

Af andre skærme har jeg kigget på en Sony W5500. Men i testen her på siden står der, at der er en del skærme der har en ujævn baggrundsbelysning, så den har jeg heller ikke meget lyst til at købe. Skal jeg virkelig op og give 12.500 kr. for et 42" V10 for at få alle mine krav opfyldt (vil ikke have hakken ved Blu-ray afspilning), eller findes der et alternativ til omkring de 8.000 kr.? Det skal siges at jeg har råd til et V10, men er ikke meget for at skulle give så meget for et TV. De 12.500 er derfor min ultimative smertegrænse, men budgettet skulle gerne holdes en del under det (så kan jeg også få en PS3 eller anden Blu-ray afspiller).

TV'et skal for resten også være på markedet nu, da jeg lige pt. ikke har noget TV.

På forhånd tak :)
- Flubber
Af bantam
G15 kunne være et alternativ, som prismæssigt lægger sig mellem G10 og V10, så vidt jeg husker.
Af Flubber
Det var også en mulighed ja. Havde jeg faktisk ikke lige tænkt på. Men hvis man alligevel kommer op i 11.300 (kan ses her) kan man så ikke lige så godt give de sidste 1200 ekstra og få en V10? Eller er det spild af penge? Har aldrig set G15 i virkeligheden, kun V10.
Af bantam
Hvis man går op i at få en tæt på korrekt billedgengivelse, har V10'eren jo THX-tilstanden, som (med den nyeste software) leverer en fornem farvegengivelse.

Det alene er merprisen værd i mine øjne - men hvis man synes om G10'erens farvegengivelse - eller ikke kan undvære IFC (billed-interpolation som giver mere (kunstigt) flydende bevægelser), er V10'erens THX-indstilling ved 24p-materiale (Blu-ray) jo ikke så interessant, da IFC ikke fungerer med THX-indstillingen. IFC fungerer dog f.eks. med BIOGRAF-indstillingen på V10.
Af Flubber
Jeg har aldrig før haft en fladskærm (kørte med en løsning med en projektor i stedet), så ved ikke hvor meget det der IFC i praksis gør. Dog er jeg mest ude efter et så naturligt billede som muligt, hvilket det lyder som om V10'eren har kontra G15?

Men hvis man kigger på andre mærker end Panasonic, er der så ikke nogle der har noget der er værd at kigge på i den prisklasse og med de krav?
Af Flubber
Er begyndt at kigge på et Sony Z4500 til ca. 9.000 kr. Det har fået rigtig gode anmeldelser kan jeg se, og jeg overvejer om det måske var en mulighed? Vil som sagt gerne holde mig nede omkring de 8.000 kr.
Af xcardman
bare husk der en stor forskel på en v10 og en z4500 og hvordan billedet bliver vist på. Naturligt hedder en v10 eller g15.
God til visning af analoge SD-signaler og lcd hænger desværre ikke helt sammen.
men ellers se den i et sony center.
Af Flubber
Jeg skal se en Z4500 i morgen (kender en der har det har jeg fundet ud af) og så må jeg jo prøve at danne mig et indtryk af hvad jeg synes :)

Men der er ikke nogle der har forslag til andre TV der er værd at kigge på? Ellers bliver det nok enten en Z4500 eller V10. Jeg skal for resten nok også bruge den til at spille på, hvis det gør nogen forskel?
Af Joqer
Jeg snakkede med en fra P&P radio i Århus, ang Panasonic og Blue-ray afspilning

Han sagde det var alle modeller der havde det problem. De har presset Panasonic i tyskland i 3 måneder for at få dem til at indse der er noget galt. De vil blive ved indtil de når toppen.

Han sagde et par ting hvad det kunne være, men det kan jeg slet ikke uddybe så det forstås :s ..

Jeg var meget tæt på at købe en G15. Men glad for jeg kom herind og læste det. Og at jeg ringede til dem om det nu kunne passe. Ja, det var rigtigt :((

Joqer was here *
Af Flubber
Er det alle Panasonics modeller der har det problem? Så vidt jeg kan læse mig frem til, er det kun G10 og S10 der har problemet? Resten skulle (eftersigende) være gode nok ifølge folk der har købt de forskellige modeller.
Af bantam
Problemet med 24p-afspilning (typisk Blu-ray) er kun set og målt på S10, G10 og GA11.

X10, G15 og V10 udviser ikke dette problem.
Af xcardman
desværre har P&P radio vist sagt noget forkert. Eller en sælger har, ellers kunne de dårligt sælge panasonic.
problemet er kun på g10 og s10, samt GA11 (g10 solgt af expert med anden fod og fjernbetjening
Af Flubber
Super :) Så skulle der ikke være nogle problemer med at købe et V10 (udover prisen). Det lyder ikke som om, at der er nogle andre forslag i den prisklasse (helst ikke meget mere end 8000kr. hvis det er muligt)? Køber nok et TV her i morgen eller overmorgen.