Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej hej

Nu har der været en halv milliard indlæg fra folk der mangler et nyt tv.

Jeg søger selv efter samsung og kunne godt tænke mig en masse feed back, fra alle samsung ejere, omkring de forskellige modeller. hvad er jeres oplevelser med dem??

Det er både lcd, led og plasma.. nye som gamle og alle størrelser.
Hvordan er billedet og hvordan er lyden.

Kunne nok være en stor hjælp til de mange af os der er fuldstændig i vildrede over hvad vi skal købe. Kommer der 50 indlæg om at en bestemt model er god eller dårlig.... så er der nok noget om det.

God weekend

Martin
Af junsas
Jeg vil nok råde dig til at gå ned i din lokale radio & TV butik og medbringe din bedste dvd/BD og sammenligne. Alle har forskellige meninger om hvad der er godt eller skidt her i forummet. Man skal gøre sine egne konklusioner og bruge øjnene , men selvfølgelig er der jo også vejledende råd som også kan være brugbart :)
Af Linnebjerg
Hej Junsas

det er lige præcist det der er min ide... Ved godt man får mest ud af selv at gå ned og kigge. Men var der nu 50 herinde der skrev at samsungs led 7000 serie og nogle af de andre skærme er helt suveræne, så har folket måske 5-7 konkrete emner de kan tjekke ud istedet for 50 forskellige. Hvilket jo er fuldstændig uoverskueligt.

Kan se du selv har samsung... Hvordan synes du billedet er?? hakker det, er der trailing, er der mange detaljer eller er alt i skygge bare sort, virker dnla optimalt, kan du bruge det til noget osv osv osv. det er sådanne spørgsmål jeg gerne ville have besvaret.

Det kan måske så også hindre at der er 125 forskellige der skriver ind at de søger et samsung tv der skal kunne det ene og det andet.

Her kan de få svar på det hele. det ville forenkle tingene en del. Bare det er det eneste der bliver skrevet og ikke at mit tv er bedre end dit osv. For som du selv skriver... folks opfattelse er forskellig.

Martin
Af gah
Det er da et fjollet spørgsmål.
Du får da ikke 50 personer som har givet f.eks. 6.000,- kr. for et tv til at indrømme at de har gjort et fejl køb.

Statistisk set vil de fleste ubevist sige at de har købt et fremragende tv.
Af lennon
gah skrev:Det er da et fjollet spørgsmål.
Du får da ikke 50 personer som har givet f.eks. 6.000,- kr. for et tv til at indrømme at de har gjort et fejl køb.

Statistisk set vil de fleste ubevist sige at de har købt et fremragende tv.
Fuldstændig enig . Brugererfaringer skal tages med alle mulige forbehold. De fleste vil retfærdiggøre deres valg med næb og klør. Endvidere er rigtig menge stadig på deres første fladskærm, - eller har opgraderet fra en tidlig tvivlsom model.
Desværre er det heller ikke "bare lige", at gå ud og sammenligne i butikker. Ingen almenbruger kan evaluere flere skærme lige efter hinanden.Oplevelsen vil typisk drage en imod "pang"-farver o.l.
Det allerbedste er,at suge noget viden fra seriøse uafhængige test, - som herinde , HDTVtest.uk osv. Disse anmeldere har forudsætningerne til at kunne bedømme korrekt billedgengivelse, produkt sammenligninger osv.
Personligt er jeg af den opfattelse,at Samsung laver både gode og dårlige TV. Specielt deres nye plasma 855 ser ud til at kunne hamle op med det bedste på markedet. Deres LCD produkter er der lidt delte meninger om . Og jeg fornemmer at Sony laver bedre LED med 46X4500 og almen belyst LCD med W og Z 5500 serien. Men når vi snakker "tynd,tyndere trådløs" og flot plastic, så er Samsung vel egentlig uovertruffen.
Af junsas
Jeg er tilfreds med min 7070 trods nogle enkelte minusser: slør eller efterslæb som nogle snakker om er der, men er forbedret fra deres tidligere modeller og til at leve med, DNLA delen er fint med mediedeling og USB kører uplåklageligt og understøtter de flest formater, men det indbygget internet med gadgets osv. er spild af penge! Men i bund og grund har jeg fået et noget bedre TV end min gamle (M71).
Mht. "hakkeri" har jeg ikke observeret noget i 24P. Og det sorte område er SORT hvilket er en fornøjelse som mange LCD TV ikke kan klare. Ang. autodimming : tja... det er jo en smagssag, men det kan jo slås fra i servicemenuen. Men jeg må jo sige at det er det bedste tv jeg har haft indtil videre...
Af Linnebjerg
Hej Gah og Lennon...

Nu er vi så allerede ude i noget af det jeg vidste ville komme... Der skal ikke gå strikkeklub i den. Hvis i vil yde et bidrag så gør det. Hvis ikke.... ja så lad være. Jeg har læst rigtig rigtig mange indlæg herinde,om folk der har kritiseret det tv de har købt.. evt leveret tilbage. så det passer jo ikke at folk ikke indrømmer det. Hvorfor sidde og skamrose ens tv hvis man synes det er noget lort?? alle kan begå fejl. meningen med det her indlæg var at alle med samsung erfaring kunne skrive ind lige præcist omkring deres model... Så kan man jo bruge det eller lade være. De test i henviser til er jo en mands mening og er også vejledende. Der er eks nogen der har fundet ud af der er trailing på led 6000 serien (og på 7000 som juntas har skrevet længere oppe). det havde rasmus ikke opdaget! Det er da også ligegyldigt om det er deres første fladskærm... er det kun dem med mange års erfaring der må ytre sin mening herinde da??? Hvis folk synes deres skærm er kanon (også selvom det er den første) så skal de da skrive det, og evt gøre os andre lidt klogere. Man behøver jo ikke at have haft fem fladskærme førend man kan se om det hakker, om farverne er skod osv.
Så kom ud af jeres små klokker og lev jer lidt ind i det istedet for bare at kritisere. Hvis i har en samsung skærm så fortæl om den og udvid, bla min, horisont, så jeg måske kan have det i baghovedet når jeg farer ned og køber tv.

martin
Af junsas
Linnebjerg skrev:Hej Gah og Lennon...

Nu er vi så allerede ude i noget af det jeg vidste ville komme... Der skal ikke gå strikkeklub i den. Hvis i vil yde et bidrag så gør det. Hvis ikke.... ja så lad være. Jeg har læst rigtig rigtig mange indlæg herinde,om folk der har kritiseret det tv de har købt.. evt leveret tilbage. så det passer jo ikke at folk ikke indrømmer det. Hvorfor sidde og skamrose ens tv hvis man synes det er noget lort?? alle kan begå fejl. meningen med det her indlæg var at alle med samsung erfaring kunne skrive ind lige præcist omkring deres model... Så kan man jo bruge det eller lade være. De test i henviser til er jo en mands mening og er også vejledende. Der er eks nogen der har fundet ud af der er trailing på led 6000 serien (og på 7000 som juntas har skrevet længere oppe). det havde rasmus ikke opdaget! Det er da også ligegyldigt om det er deres første fladskærm... er det kun dem med mange års erfaring der må ytre sin mening herinde da??? Hvis folk synes deres skærm er kanon (også selvom det er den første) så skal de da skrive det, og evt gøre os andre lidt klogere. Man behøver jo ikke at have haft fem fladskærme førend man kan se om det hakker, om farverne er skod osv.
Så kom ud af jeres små klokker og lev jer lidt ind i det istedet for bare at kritisere. Hvis i har en samsung skærm så fortæl om den og udvid, bla min, horisont, så jeg måske kan have det i baghovedet når jeg farer ned og køber tv.

martin
Har jeg da ikke rost mit TV ????
Hvis man ser bort fra Plasma , så synes jeg at det er det bedste TV jeg har set ang. billede og design
Af xcardman
martin

du vil ikke lytte til nogle råd som dem der er skrevet. så kan udmærket forstå du er forvirret.

hvis vi kun ser på samsung er deres 50ps855 noget bedre end deres edge led tv som 7070. ellers vent på deres nye 9 serie med "rigtig led" og local dimming.
hvis du ikke har plads til en 50 tommer så bare køb en 7070 model.
personligt vil jeg går langt uden om en 7070, men det er jo min holdning

du skriver jo heller ikke budget eller hvilken behov du har, så er det jo umuligt og give dig et råd.
men ja tage en dvd under armen og går ned i en butik, det er hvis nok bedst i dette tilfælde.
Af joachimnb
Jeg har virkelig dårlig erfaring med Samsung - jeg elsker derimod Sony. Jeg har lige fået nyt tv, et Sony, og min far har lige fået et nyt tv, et Samsung - derfor sammenligningsgrundlag.

Min fars er et 46A866 til 12000 kr. Mit Sony er et 40W4000 til 5799 kr.

På trods af den store prisforskel vinder mit Sony på mange punkter der letter betjeningen i hverdagen. Fjernbetjeningen er klasser bedre mht. rækkevidde, præcision, størrelse og brugervenlighed.

Samsung tv'et formår ikke at sortere de digitale kanaler og har end ikke en favoritknap. Dvs. at TV2 ligger vilkårligt på kanal 116 og dr 1 på kanal 38. Og det er en evighed om at skifte kanal samt skifte mellem digitalt og analogt.

Rækkevidden er elendig og man skal pege meget direkte på tv'et med Samsung.

Mit Sony kan sortere de digitale kanaler og det er langt hurtige til at reagere på betjeningen. Menuen er KLASSER over Samsungs da Sony bruger den kendte menu fra PS3.

Ville ikke bytte lige over hvis jeg fik tilbuddet, selvom min fars koster over det dobbelte :).
Af Linnebjerg
Hej

tak til Junsas.. han forstod budskabet.. har selv overvejet samme model...

xcardman... Jo jeg vil gerne lytte til råd, men det er ligesom om folket har misforstået min ide med mit indlæg.

det er ikke meningen at der skal skrives at panasonic eller sony er meget bedre pga det ene og det andet. Meningen var at alle samsungejere eller andre der har haft erfaring med samsung kunne skrive deres "historie" om konkrete modeller og så kunne man jo have det i baghovedet når man står foran skærmene i forretningen eller ser dem på nettet. Det er da egentlig ganske enkelt synes jeg.

der er jo hundredevis af indlæg fra folk der skriver ind fordi de vil købe en eller anden form for samsung skærm. Jeg håbede det kunne undgåes i vid udstrækning ved at der blev skrevet indlæg her.

Hilsen

martin
Linnebjerg skrev:
Kunne nok være en stor hjælp til de mange af os der er fuldstændig i vildrede over hvad vi skal købe. Kommer der 50 indlæg om at en bestemt model er god eller dårlig.... så er der nok noget om det.
Nu tager jeg nok prisen for årets mest arrogante indlæg, men hvornår er TV-indkøb blevet en demokratisk proces? Hvorfor ikke spørge én der ved noget om det, frem for 50 der ikke ved noget om det?
Af Linnebjerg
Hej AV

som jeg læser det du skriver, så mener du, at de fleste der skriver herinde ikke aner en skid om hvad de snakker om??

Hvis rasmus laver et indlæg om at et konkret tv er super brilliant men der så er 50 der har købt det der skriver det er noget lort (selvfølgelig sagligt begrundet) ville du så købe det på en mands anmeldelse???
jeg ville ikke.. Men det ville nok give mig noget stof til eftertanke....

Et andet eksempel...

du overvejer at købe et tv... du har fem kammerater der har købt det. De siger alle enstemmigt at det er en bunke lo.. så tvivler jeg på du ryger ind på den første og bedste pc og bestiller det hjem... eller er jeg helt galt på den???

Kald det demokratisk eller ej. 50 mennesker herinde bestemmer ikke hvad jeg skal købe, men kunne måske give nogle ideer og tanker man ikke ellers havde fået.

Ok.. Jeg tror vi erklærer den her tråd for død. pointen er ligesom aldrig kommet frem. synes nu den er forsøgt forklaret.

Det nemmeste er jo også at kritisere og sige alting er noget lort istedet for at støtte op omkring det. Måske til gavn for mange andre.

R.I.P

Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du nævner sjovt nok kun den ene side af sagen. Hvis Rasmus derimod skriver, at et givent TV er noget møg, men 10 andre himler op og siger det modsatte - hvad så? Man har stadig et vist bias for at forsvare sit eget køb, idet spildte kroner ofte er værre end at leve i fornægtelse.