Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af LucyPelsen
Hej.

Første indlæg her på siden...

Jeg planlægger at købe et Panasonic 42" V10. Jeg bor i Aalborg og er derfor mere eller mindre bundet til STOFA.
Jeg har desuden et ældre Panasonic Plasma tv, uden hdmi, hd og alt hvad dertil hører. Planen er at det skal stå i soveværelset efter det nye tv kommer til

Mit spørgsmål er på baggrund af dette. Hvordan vil min opsætning fungere efterfølgende? Som det er nu løber tv-signalet ind i soveværelset, for derefter at blive delt i en triax-splitter (ikke et y-stik, en rigtig boks beregnet til formålet) og løbe videre ind i stuen.

V10'eren har mulighed for at modtage kabelsignalet direkte, men hvordan harmonerer det med at Stofas zaptorboks ligeledes skal tilsluttes internettet...

Det er muligt jeg har misforstået noget og jeg håber derfor på at der er nogen der kan udvide min horisont i forhold til dette.. :-D

Spørg endelig hvis der mangler info.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg formoder, at det er et rent antennesignal, der splittes fra dit soveværelse, og ikke signalet fra din Zaptor-boks?

V10 har en indbygget tuner til kabel-TV, og for at dét vil virke, så skal du fodre den med et antennesignal, direkte fra dit vægstik. Med en fordelerdåse, så kan du risikere at signalet ikke er kraftigt nok, men det vil tiden vise. Der må du muligvis have fat i en antenneforstærker, men det kan du jo undersøge ved at prøve TV'et direkte i vægstikket, udenom fordeleren.

Du kan også vælge at beholde din Zaptorboks, og så droppe at bruge de indbyggede tunere i V10. I så fald, skal du have et HDMI-kabel fra Zaptor-boksen til V10.

Husk, at du skal have et dekoderkort og en kortlæser til V10 før du kan se digitalt betalings-TV på den via kabel-TV. Har du ikke dét vil du kun kunne se de gratis kanaler, såsom DR1, DR2, DR Update og TV2.

Denne artikel kan muligvis hjælpe:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1243630500
Af LucyPelsen
V10'eren er netop landet i stuen og ser rigtigt lækkert ud. - Men...

I øjeblikket har jeg kun det almindelig analoge signal fra STOFA, altså ingen zaptorboks eller lignende.

Men burde jeg ikke stadig kunne modtage de gratis digitale kanaler, eller har jeg misforstået noget? Når jeg laver en digital søgning kan jeg intet finde. Det skal siges at jeg har koblet fjernsynet direkte til stofa-stikket i væggen.
Af LucyPelsen
For lige at besvare mit eget spørgsmål i stedet for at slette det. Så skal fjernsynet indstilles således at det valgte land er SVERIGE for at tvet åbner op for DVB-C søgning, ellers er det ikke muligt at finde disse kanaler.

Man kan stadig vælge dansk sprog, det eneste der tager lidt længere tid er programredigeringen bagefter