Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fodboldgal
Jeg har fået det indtryk at YouSee's boks ikke er det bedste, eftersom folk beretter om, at de har meget bedre billede med det tilkøbte CAM-modul i samspil med den indbyggede DVB-C tuner i tv'et.

Hvis man nu køber et tv, der IKKE har indbygget DVB-C tuner m mpg4, hvilken boks har så den bedste DVB-C tuner og dermed giver det bedste billede?
Af OleA
Jeg er særdeles godt tilfreds med min yousee boks. Jeg synes billedet via boksen er mindst ligeså godt som den indbyggede tuner(pana v10).
Af alfiedk
er det ikke os først når man begynder at snakke HD der burde være en forskeld, der burde ikke være meget forskel på billedet på en dvb-c tuner
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
DVB-C dækker skam også over HD. Du kan sende det hele via DVB-standarden.
Af alfiedk
yakken skrev:DVB-C dækker skam også over HD. Du kan sende det hele via DVB-standarden.
ja det var nu heller ikke det jeg mente.
hvis man har digital signal så burde der da ikke være forskeld fra den ene tuner til den anden, ??

men der burde være forskeld op digital og HD. :)
Af dieseldk
Forskellen kan vel komme antallet af gange man behandler billedet.
Med yousee's boks kommer signalet ind og bliver lavet til 720p eller 1080i hvor efter det bliver sendt til skærmen hvor skærmen laver det til den opløsning det nu viser.
Så man kan meget let kommer til at gå fra et 1080i signal til et 720p for til sidst at vise 1080p, det kan ikke være optinalt for billede kvalitet.

Med indbygget får man signal ind og laver det til det skærmen viser.