Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kerovan
Hejsa, Har oplevet nogle problemer med min lcd skærm, der kommer ligesom sådan nogle bølger ned over skærmen når jeg sidder og spiller, og så panorere hen over, altså ligesom drejer hovedet i spillet, ved ikk om det kun er mig der har oplevet det, kan ikk rigtig finde nogle andre forums med det problem, nogen der kender til det ? og evt. har en løsning på det ? kan det have noget med opløsningen at gøre eller refreshrate ? køre med en opløsning på 1280x1024 og 60 refreshrate.
Brugeravatar
Af kerovan
slet ingen der kender noget til det ? eller har oplevet noget lignende??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har set fænomenet på skærme der benytter VGA indgangen, men hvis du har tilsluttet skærmen via DVI, så lyder det som en defekt. Har du mulighed for at teste det på en anden maskine?
Af dMITIj
Da jeg havde samme problem med min Samsung 940BF valgte jeg at sende den tilbage og fik mine penge retur. dagen efter læste jeg en besvarelse på et af mine indlæg om det samme problem som du har og der var en person der forslog mig at prøve at slå Vsync til :)
dog nåede jeg ikke at finde ud af om det virker da jeg som sagt ikke så det før dagen efter jeg havde sendt den retur men prøv det og så giv lige en tilbage meldning så jeg/andre ved besked :)
Brugeravatar
Af kerovan
den er snart 1 år gammel skærmen, men jeg prøver lige at slå vsync til når jeg kommer hjem, så skal jeg nok melde tilbage :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ahh... hvis du blot mener "tearing" så er det helt sikkert V-sync den er gal med. Jeg forstod dem som om du havde bølger der bevægede sig ned over skærmen?

Hvis det altid er enten på midten eller 1/3 nede på skærmen så er det V-sync der driller.
Af dMITIj
V-sync kan man kun slå til i spillet ik? for jeg synes ikke rigtig at kunne finde det under settings i GFX. :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har et gForce kort, så gøres det i de avancerede instillinger under "Instillinger for ydeevne og kvalitet". Her fjerner du fluebenet i "programkontrolleret" ud for "Lodret synkronisering" og sætter den til "altid aktiveret".
Brugeravatar
Af kerovan
Præcis, det er tearing, mente nok der var et fagudtryk for det :p
Køre med et Asus AX800XT Platinum Edition, så der er mulighed for at ændre det i settings for gfx.

Tak for det gutter.

--Kerovan
Af dMITIj
Man brhøver da kun at ændre det i grafikkort opsætningen? og ikke i selve spillet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis spillet tillader det, så kan man jo gøre det dér i første omgang og se om det virker. Hvis du ændrer det i grafikkortet er alle spil jo pårvirket af det og hvis du kører meget krævende spil er det måske fordelagtigt at slå V-sync fra så man ikke låser refreshraten til hele divisioner af 60 Hz.