Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Mine forældre har et Panasonic PX80. Jeg ønsker en tilsvarende fladskærm bare med mulighed for at kunne tage det nye digitale tv-signal til november. Hvilken fladskærm er det så? Der er både V10, G10 og X10 og muligvis flere... Jeg bruger ikke selector-bokse eller lign. Kun stueantenne.

Jeg har ikke brug for det allerbedste - bare det bedste til prisen og der var PX80 rigtig god.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
X10 er stort set et PX80 med flere tunere og MPEG4.
Af noob
Tak for det.

Jeg kan se det kan købes fra 5.700 kr. Er der nogen der ved om det kan fås billigere?

Jeg skal først bruge fladskærmen til november - hvor meget tror I at prisen vil falde til på det tidspunkt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den kommer nok aldrig under 4500 kr. men hvorfor skal vi bruge tid på at finde billige forhandlere til dig, hvis du ikke vil købe nu?
Af noob
Jeg vil gerne vide om det kan betale sig at vente med at købe hvis prisen vil falde markant - eller om jeg lige så godt kan købe det nu og have glæde af det såfremt prisen ikke vil falde yderligere.
Af Peter VTEC
Jeg vil mene du roligt kan købe det nu, måske falder prisen 500kr hvis du venter til november men så har du jo heller ikke haft glæde af skærmen i mellemtiden.

Husk dog når du køber en Panasonic X10 at den SKAL hedde "Y" til sidst altså X10Y for at være med DVB-C tuner indbygget, der findes nemlig også X10E modeller og disse er ikke til det danske marked.
Af Fing
Den har været nede i 5200 for nogle uger siden. Den normale "laveste pris" er ca 5800.
Hvis du ikke skal bruge det før november ville jeg tjekke priserne løbende og købe når det falder. Det kan sagtens stige igen, hvilket det jo har gjort.
Men hvis du gerne vil have det nu, ville jeg ikke sidde og vente på MÅSKE at spare 500 kr. Det er stadigt en meget fin pris for det fjernsyn synes jeg.