Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jiod
Hej

Jeg modtager om ca. en mdr. en Pioneer 5090H, men jeg har ikke bestilt en vægbeslag endnu.
Jeg så lige her på siden at Vogels nye vægbeslag ( EFW8405 ) fylder kun 24mm. mellem væg og Tv. Vil det være en dumt beslag?
Pioneer foreskriver jo at der skal være 80mm. luft bag tvet, men deres org. beslag fylder kun 32mm. :s
Hvilke beslag ville ellers være gode? Den skal ikke kunne tilt eller dreje. Skal hænge godt og stabilt.

Mvh Jiod :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vogels er aldrig et dumt valg. Du kan roligt købe dét beslag.
Af Jiod
yakken skrev:Vogels er aldrig et dumt valg. Du kan roligt købe dét beslag.
Hej

TAK FOR HURTIGT RESPONS!!! O_O Mener du det er lige meget med afstanden til vægen, kun er 24mm.? Hvordan er blæserne placeret på en Pioneer 5090H?

Mvh Jiod
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Blæserne sidder i toppen af skærmen, og har udluftningshuller placeret i en vinkel ift. bagpladen, dvs. de blæser lidt skråt bagud. Der er godt nok nogle lufthuller på bagsiden af skærmen, men det er kun i de øverste 10 cm af skærmen (i midten lige ved trafoen), at den bliver varm. Langs panelet kan jeg ikke mærke nogen varmeaktivitet.
Af Jiod
yakken skrev:Blæserne sidder i toppen af skærmen, og har udluftningshuller placeret i en vinkel ift. bagpladen, dvs. de blæser lidt skråt bagud. Der er godt nok nogle lufthuller på bagsiden af skærmen, men det er kun i de øverste 10 cm af skærmen (i midten lige ved trafoen), at den bliver varm. Langs panelet kan jeg ikke mærke nogen varmeaktivitet.
Hvis den bliver varmt midt på, vil da være er fordel at afstanden til vægen er så stor så muligt, så den kan komme af med varmen. Eller?
Hvilke vægbeslag vil du foretrække?

mvh :s
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Altså - det er jo kun øverst på skærmen, og der sidder en blæser lige over det varmeste punkt i skærmen.

Jeg ville ikke have noget problem med at købe nævnte Vogelbeslag, men hvis det bekymrer dig, så tag Pioneers eget.
Af Jiod
yakken skrev:Altså - det er jo kun øverst på skærmen, og der sidder en blæser lige over det varmeste punkt i skærmen.

Jeg ville ikke have noget problem med at købe nævnte Vogelbeslag, men hvis det bekymrer dig, så tag Pioneers eget.
Hvad har du selv? :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har ikke mit TV hængt op på væggen. Jeg bruger den originale fod.
Af Jiod
yakken skrev:Jeg har ikke mit TV hængt op på væggen. Jeg bruger den originale fod.
Hej

Kender du ellers nogle gode vægbeslag?? :p