Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mons
Hej

Er der nogen der kender til denne plasmaskærm:

LG 42PQ1000

Det kan købes på Elgigantens hjemmeside - og på Komplett.dk til den nette sum af 3999,-

Er det et godt tilbud?
Det har kun én HDMI indgang og kun DVB-T, men hvordan er panelet? - sammenlignet med Panasonic X10?

Nogen der vil dele deres viden?
Af Mons
Er der slet ikke nogen der kender denne skærm??
:o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den kan ikke sammenlignes med X10 - det skal du op i PQ6000. Én HDMI-port er ALT for lidt. Det vil du blive træt af.
Af Mons
Tak for svaret Yakken.

Skylder måske lige at sige at det ikke er mig selv der overvejer den, men noget familie.
Har selv X10, hvilket jeg har anbefalet dem, men kender jo reelt ikke PQ1000

Og jo, én HDMI er da også lige lidt nok. Men er mere bekymret for selve panelet - er det lige så skrabet som resten indikerer - specs og pris?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, indmaden er noget skrabet, og generelt ville jeg først overveje LG når modellen hed PQ6000 - måske 3000, hvis man virkelig var presset.
Af sketchpad
Ja, en HDMI er ubrugelig, og husk at en HDMI omskifter-boks
som regel bærer problemer med sig...

1) Du skal ha en ekstra fjerbetjening for den ekstra HDMI boks senere hvis du udvider med flere HDMI til dit 1-ports tv.

2) HDMI bokse...koster KASSEN...699,- til 1500,- (normalt 1200,-) Dertil kommer dyre HDMI kabler.

Så lad være med at spare hvor producenterne har sparet
væk - du sparer nemlig INTET på det!

Minimum 3 HDMI porte idag, heldst 4-5 stk.

Jeg har allerede brugt 3 af mine 4 HDMI porte:

a) Xbox360
b) HDTV yousee tuner
c) Sony T500 HD-videokamera & still

Så deeeet...
Af Mons
Tak skal I ha' for svarene - som sagt anbefalede jeg X10, men det lader til at det er svært for dem at ignorere prisen - på trods af at jeg på nettet fandt X10 til kun 1700,- mere :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
OK - prøv så med dette argument:
Om 2 år vil ingen længere kunne huske om der blev sparet 2000 kr. eller ej. Har du købt et godt TV, så vil du stadig nyde det gode billede, og ikke være irriteret over, at der eks. mangler 2 HDMI porte. Har du købt en dårligt TV, så trækkes du stadig med et ringe billede, og du har måske været nødt til at supplere med en HDMI switch, som også virker halvdårligt. Dårlig billedkvalitet er "for ever", for at bruge et af mine yndlingscitater fra Ron White. Hvilken båd vil du helst havne i?

Hvis de sidste 1700 kr. ikke kan findes NU, så vent med at købe TV. Så enkelt kan det siges. Lad være med at lade den umiddelbare begejstring over at skulle ha' et fladt TV tage over, så man får købt et dårligt TV, blot for at købe noget.
Af Supergris
Muligheden er jo, at købe en surroundforstærker med HDMI-indgange, der kan bruges som AV-central, så er en HDMI-indgang i tv´et nok!!!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja. Det fikser bare ikke en dårlig billedkvalitet...
Af Supergris
Nu kender vi jo ikke billedkvaliteten! Der er kun blevet diskuteret, om det er en skrabet model. Hvis panelet og billedkredsløbet er det samme som PQ6000 er billedkvaliteten helt i orden!!!