Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af sketchpad
I teorien - ja...

...I praksis, måske nej.

Hvorfor? Fordi en 3-way split som du har den der opfordrer
til massivt signaltab.

Og jeg VED at signalet er meget sart mht. digitale signaler,
især ved HDTV (F.eks National Geographic HD).

Nå siger du yousee - de har mange bokse, jeg har selv den
store samsung med Harddisk recorder og HDTV tuner.

Du kan gå ind i menuen, instillinger og tjekke signalkvaliteten
FØR og EFTER, så kan du selv vurdere om det bliver for meget.

Skulle det blive for slemt, kan du altids investere
i en forstærker, ikke hvilken som heldst forstærker, men
typisk en der er beregnet til små antenneforeninger,
forvent en pris på omkring 1500-2500,- for en sådan
fætter...hvis det kan gøre det.

Igen - du kan være super heldig og at dit antennesignal
er fantastisk godt...så prøv det billige alternativ først

Går det galt - så har du løsningen på det rigtige
alternativ, dyrere ja...men fungerende vil jeg tro.
Af sketchpad
helt iorden,

Tal lidt med av-connection, og hvilken forbindelse du har, og krav til internet-forbindelse, digital tv etc...og se hvilken forstærker du har behov for.

Jeg er overbevist om at av-connection vil give dig et kompetent svar!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lige en advarsel: Jeg har tidligere talt med Tape Connection, ang. et DIN->RCA kabel til mit B&O system, hvor de hårdnakket vedholdt, at det eneste kabel der ville virke var deres custom Suprakabel til 300 kr./m. Det var lodret forkert. Så husk på: De lever af at sælge!
BrianH skrev:Hej
Vil det her fungere? Det er min plan om at splitte yousee kabel i 3 inkl modem til internet:

Billede
Jeg har lavet en lignende installation ifb. istandsætning af hus, hvor jeg satte en aktiv antenneforstærker foran en 6-vejs splitter og det fungerer upåklageligt.

Jeg har også yousee, og der er ingen problemer med mit kabelmodem.

Husk at sikre dig, at der er returvej i både splitter og forstærker, eller bliver din internetforbindelse til envejskommunikation :)
Af BrianH
Hvis man bruger den her forstærker http://www.av-connection.dk/?PGr=890&ML=495 er der returvej på, men de skriver også:

"Ved installationer med intenet via kabel TV installationen, såsom Stofanet og Webspeed fra TDC, skal der benyttes en forstærker med returvej (returnpath). Pt. er det kun prof. forstærkeren fra vores sortiment der har denne mulighed. Da forbindelsen til kabel modem'et også skal være så kraftigt som muligt, dog stadig inden for det normale område som normalt er 65-80 dB, bør man lave en splitning af signalet med en prof. 2-splitter og benytte den ene direkte til kabelmodem'et og den anden til den videre antenneføring, evt. med yderligere split på til flere TV. Når man laver sådan en installation selv, er det vigtigt at man sætter et bestemt filter på den udgang, der går til TV signalerne, ellers kommer der støj tilbage i internet-returvejs-systemet og det er ikke populært hos udbyderen. Denne type installationer bliver dog normalt også udført af en kabel TV teknikker, men man kan jo godt have købt sin egen forstærker til formålet for at spare nogle penge."

Hvad er det for et filter de snakker om?
Af ipk
BrianH skrev: Hvad er det for et filter de snakker om?
Jeg købte ved http://sound2vision.dk/kontakt.html et filter med 2 udtag hvor det ene udtag er til data (Internet) og det andet til til Radio/TV. I mit tilfælde blev filteret (det skal det) sat ind inden antenneforstærkeren, hvor jeg trak et ekstra kabel ned i stuen til Internet.
Håber at du kan bruge svaret

Mv. Ivan
Af BrianH
ipk skrev:
BrianH skrev: Hvad er det for et filter de snakker om?
Jeg købte ved http://sound2vision.dk/kontakt.html et filter med 2 udtag hvor det ene udtag er til data (Internet) og det andet til til Radio/TV. I mit tilfælde blev filteret (det skal det) sat ind inden antenneforstærkeren, hvor jeg trak et ekstra kabel ned i stuen til Internet.
Håber at du kan bruge svaret

Mv. Ivan

Tak, men jeg ved stadig ikke hvad det er for et filter! Du siger du satte det inden forstærkeren, men av-connection skriver efter (som på tegningen nedenunder)

Billede
Af ipk
Jeg har monteret den husforstærker som Yousees teknikere bruger og med en 3 splitter efter. Da jeg så fik Internet via Yousee omkring årsskiftet som gør det selv installation, ville det ikke virke selvom jeg havde gjort som de foreskriver. Det viste sig så at det filter som som jeg monterede i vægdåsen skal sættes ind før forstærkeren og dette filter kan du købe her: Fordeler TV/DATA COMEGA DVU4
http://images.google.com/imgres?imgurl= ... N%26um%3D1
Løsningen med at sætte et filter ind efter forstærkeren kan jeg desværre ikke hjælpe dig med.

Mv. ivan