Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Xaint
Goddag alle sammen.

Glad for jeg fandt denne fantastiske side, masser af god information især nu her hvor jeg skal til og købe ny monitor.

Lige en hurtig beskrivelse. Skal bruge skærmen til følgende ting

Webdesign & Gaming

Har mit eget firma og laver en del grafik, jeg har ikke nødvendigvis brug for en dyr skærm som gengiver fantastiske farver ( Eizo feks. )

Jeg er villig til og bruge mellem 2.000,- og 3.000,- .

Jeg har PT. en Samsung 225bw som jeg købte for 2½ år siden og den har udført sit job rigtig fint, men har dog lagt mærke til farverne ikke er fantastiske..

Her kommer mit spørgsmål så:

Jeg har kigget på Samsung 2494HM og den virker ret god til det jeg skal bruge, men ærlig talt af alt Hardware er monitors virkelig mit svageste punkt og har altid været det. Nu spørger jeg jer eksperter om hvor meget jeg ville få hvis jeg købte denne skærm i forhold til min gamle Samsung 225 BW.

Eller om jeg skal finde mig en helt tredje skærm? Det vigtigt størrelsen er 24" eller 26".

PS. Har tjekket jeres anmeldelser men der var ikke mange af typen 24" som faldte i god jord for mig, dog var anmeldelserne meget nøjagtige og utrolig hjælpsomme!

på forhånd tak!

Mvh.

Kenneth Jensen
www.trueart.dk
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lidt synd at du vil op i 24", da dit prisleje ikke giver plads til at få noget der skiller sig væsentlig ud fra din 225BW. I 22" genren kan du dog få Dell 2209WA, som har en farvegengivelse, der er væsentlig bedre end det du har nu. Prisen er så lav som 1800 kr.

Hvis du blot leder efter noget med større farvemætning, så kan du se på skærme med glossy overflade, såsom HP W2448hc:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... pid=476259