Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af marcopantani
Hej,

Jeg har et LG ps8000 tv. Jeg kan bare ikke indstille nogle kanaler så de er til at se på. og når jeg sætter den til auto programmering finder den overhovedet ingen. Der er konstant store flimmerstriber på skærmen når jeg finder kanalerne manuelt - ved godt antennestik ik gir det bedste billede, men tror alligevel ikke på dette er normalt. Er der nogen der ved hvad der kan være galt?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Har du en stueantenne? Tuneren i PS8000 er kun DVB-T og kan ikke fange digitale kanaler fra et kabel-TV stik.
Af marcopantani
Ved ikke så meget om det, men ved vi er medlem af en fælles antennefoening for byen. Så jeg har bare sat mit antennekabel i antennestikke på mit tv. Så der er ingen digitale kanaler indblandet så vidt jeg ved.. Lyder det til at give mening?
Af alfiedk
har du sat den til at søge analog og ikke digital DVB-T
Af marcopantani
Trykker bare "start". Der er kun en enkelt mulighed, og det er: "søger secam L" ja eller nej. hverken med fluben der i eller ej finder den noget :/
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi bruger ikke SECAM her i DK, men PAL.
Af alfiedk
kender ikke dit tv.. og kan heller ikke finde en manual til den.. :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg antager naivt at du har læst manualen? Fra side 53 forklares det hvordan man indstiller TV-kanalerne. Hvis du ikke har læst den, så gør det lige først...
Af alfiedk
fandt en manual..

på din fjernbetjening har du en knap der hedder - TV/RAD

Vælger radio-, tv- og DTV-kanal.

og du skal i TV det må være analog..
Af marcopantani
Ja, jeg har læst manualen fra side 53. Jeg finder jo også kanalerne, men de er så afsindigt sløret at det er helt useelige samtidig med billedet hopper op og ned på skærmen
Af marcopantani
Har løst problemet. Det var fordi vi var koblet til en gammel vhs maskine gennem noget dobbelt antennestik og gøjl. :)
Af alfiedk
hehe ja det dur sgu nok ikke..