Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Chrash
Hey all

Er helt ny herinde, så tænkte jeg ville lægge ud med det første spørgsmål her til morgen.

Jeg står og vil have mig et fladskærms TV. Jeg var i Fleggaard for at snakke med dem, og har arrangeret at købe et Panasonic V10 inkl. vægmontage for 12250,-.

Jeg synes skærmen havde et rigtig flot billede, og sælgeren var da også hurtig til at sige at skærmen er noget af det bedste på markedet. Jeg har før kigget på Samsungs serie 8, men ved ikke om den er dét bedre.

TV'et skal bruges til PS3 spil + BluRay afspilning..

Nogen som har nogle alternativer evt.?

Mvh. Chrash :)
Af JLA_DK
Hej

Velkommen til siden...

Det er et rigtig fedt tv du har fundet dig der, nok et af de bedste i denne prisklasse og et godt stykke over. Det tror jeg ikke du vil blive skuffet over på noget måde...
Men, man skal jo altid kigge lidt før man bestemmer sig og alternativer kunne være Samsung B850/855 eller LG PS8000.
Samsung 850 og Panasonic V10 er testet her på siden og de test burde du læse, hvis du ikke allerede har gjort det. Jeg mener der snart kommer en test af PS8000, men er ikke helt sikker, måske andre der ved det?
Af xcardman
en ps8000 ligger under en panasonic v10 og en samsung er 855 er meget ens. De har hver deres forcer
en pioneer 5090H er bedre men ligger måske over dit budget.
Men prisen på en v10 regner med vi snakker 50 tommer, så er det en rigtig fin pris.
Af JLA_DK
Jeg tror den V10 han har fået tilbud på er 42 tommer... Hvis det er 50 tommer til 12000 så er det bare med at slå til :)
Af Chrash
Prisen på V10 er 42" udgaven. Han gad ikke gå længere ned i pris.
Af Chrash
Okay, har lige fået af vide at der er 1 måneds ventetid før jeg får fjernsynet.. Så nu sidder jeg med tanken om muligvis at kigge på et andet?..

Jeg ved at overskriften siger "Max 15000", men det trækker jeg tilbage. Jeg vil hellere smide lidt flere penge efter TV'et, hvis jeg så kan få et hvor der er betydeligt forskel på kvalitet. Selvom jeg ikke synes jeg læser andet end positive ting om V10 udgaven.
Af RogueAgent
Chrash skrev:Okay, har lige fået af vide at der er 1 måneds ventetid før jeg får fjernsynet.. Så nu sidder jeg med tanken om muligvis at kigge på et andet?..

Jeg ved at overskriften siger "Max 15000", men det trækker jeg tilbage. Jeg vil hellere smide lidt flere penge efter TV'et, hvis jeg så kan få et hvor der er betydeligt forskel på kvalitet. Selvom jeg ikke synes jeg læser andet end positive ting om V10 udgaven.
Hvis det skal være 42" er der næppe noget reelt alternativ til V10 - muligvis Pioneer 428XD, men det har et par år på bagen og dem der har nogen tilbage ved godt hvad de skal tage for dem.

Rykker du op i en 50" så er der lidt flere spillere, f.eks. Pioneer 5090H, Samsung B855 og som nævnt LG PS8000. Jeg kan primært tale for LG'en, da jeg selv stod i valget mellem den og en 50" V10. V10 er uden tvivl det bedste af de to, men det ER marginaler vi taler om. V10's største force er nok dens større modstandsdygtighed mod retention, til gengæld har LG'en væsentligt flere indstillingsmuligheder, og et langt federe design IMO. Og med en prisforskel på 6-7000 pisk var valget ikke så svært for mig.
Af Ponduus
Der kommer en test af LG PS8000 her i ugen fra Rasmus.
Af Chrash
Ja, det var da godt nok en del billigere.. ;;) Så vil jeg lige holde øje med den test :) Ville være genialt hvis det uden problemer kunne måle sig med V10'eren.
Af Peter VTEC
Fona i Århus har en Pioneer 5090 demo stående, hvis den ellers er fin så er det klart den jeg ville tage, hvis du handler lidt burde det ikke være umuligt for dig at få den til under 15000 kr.

Jeg har selv lige købt en 5090, og jeg må sige at billedet bare er flere klasser over alt andet jeg har haft. 8)
Af Chrash
Fedt! Hvilken Fona? Kan se der ligger 4 i Århus :)
Af Peter VTEC
Den på Østergade 1 Århus C.

Den står til 18500 kr, men de er garanteret til at handle med. Jeg købte selv mit eget i en Fona som demo.
Af xcardman
Chrash skrev:Ja, det var da godt nok en del billigere.. ;;) Så vil jeg lige holde øje med den test :) Ville være genialt hvis det uden problemer kunne måle sig med V10'eren.
Jeg tør næste godt sige med det samme at det gør den ikke. har dog kun set den i butik. samt læst mig frem.
hvis den uden problemer er nær en panansonic v10, så bliver det i hvertfald en kæmpe overraskelse for mig.

Jeg vil betegne den som nogenlunde på linie med en panasonic pz85 pz800 fra 2008. Men det gør også at den er en rigtig fin skærm.
vi får se hvad Rasmus skriver.

Jeg havde stadig med det budget kigget efter en pio 5090. brugt eller måske ligge en tusse eller to mere.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Forskellen på PZ800 og V10 er altså minimal, så hvis du tror PS8000 kan hamle op med dén, så kan den også hamle op med V10. Ja, V10 har lidt ekstra guf i form af THX-indstillingen, men PZ800 kunne altså også kalibreres ret godt, hvis man betalte sig fra det. Generelt så anbefales det ikke at udskifte PZ800 til fordel for V10, med mindre man virkelig har brug for MPEG4 tunerne.