Log ind med sociale netværk
21 jul 2009, 08:00
Supergris skrev:Ja, den kan næsten det hele, men kaffe laver den ikke!!!!Min kammerat har hentet forskellige HD trailere på nettet, hvor lyden ikke kan afspilles.Men de fleste gængse formater klarer den uden problemer. Små mangler er bla et display . Men til 800kr . . . ! !
21 jul 2009, 09:27
Mit problem er at mit tv bruger en Usb tilslutning som kun er kompatibel med formatet MPG(MPEG 1).Dit tv kan afspille MPEG1/MPEG2 og AVCHD via USB.
Jeg ville derfor vide om der findes et program der kan lave HD-Film til Mpg og stadig være i Fuld HD uden mindre kvalitet.Der findes programmer der kan transcode dine film. Det kommer lidt an på hvilke formater dine film har. DVD'er kan du f.eks. bruger DVD decrypter til at decryptere og merge vob filerne i TS_VIDEO folderen. .vob filer kan afspilles direkte på dit TV da de er MPEG2 encoded. Det er derfor ikke nødvendigt at transcode dvs ingen tab af kvalitet. Hvis det er Matroska filer (.mkv) kan du transcode dem til AVCHD vha. et program der hedder mkv2vob. Om du mister kvalitet afhænger af hvordan videoen er encoded. I de fleste tilfælde vil der være brugt h.264 codec'et i dette tilfælde vil du ikke miste billedkvalitet. Med hensyn til fil størrelser kommer det an på filsystemet på din disk. FAT32 har en max fil størrelse på 4GB. Jeg ved ikke hvilke fil systemer Sony's TV understøtter, men hvis de understøtter NTFS vil du ikke få problemer med filstørrelsen.
Jeg har prøvet en del forskellige programmer men uden rigtig at finde et der virker uden at kvaliteten falder drastisk selv når de står på max kvalitet.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto