Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joachimnb
Hvad koster det pr. måned, hvis blot man ønsker TV3, 3+, 3 puls, zulu, tv2, dr1, kanal 5 og de der normale danske kanaler man bare skal have?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kig på www.yousee.dk

Du kan ikke frit vælge kanaler, som du ønsker. Det skal købes i hele pakker og du slipper ikke for at gå op i mellempakken, som koster minimum 250 kr./måned plus tillæg for digitalt abonnement.
Af KuntaKinte
Mellempakken kr. 278 pr md
Digital boks med HDD kr. 59 pr md
Kortafgift kr. 33 pr md (Betales halvårligt/kr. 199)

Kan ikke se 3Puls i deres pakkeoversigt, så ved ikke om den hører til mellem- eller fuldpakken.
Af joachimnb
Det da nogle dejlige brugbare svar - mange tak.

Ved i om der er nogle problemer med underteksterne? Synes de er lidt underlige de tekst tv baserede der og de sidder jo nærmest i midten af det hele...
Af KuntaKinte
Jeg har oplevet lidt problemer på tv2. Nogen gange er de væk og så skal jeg genstarte boksen.
Har også oplevet - kun på tv2 - at man kan vælge undertekster på hele programmet eller ej. Dvs. hvis det f.eks er en ikke-dansk dokumentar, så kommer der undertekster på alt - også når en dansk speeker laver voice-over.

Men det skulle YouSee være klar over og forsøge at rette. Alle opdateringer af boksen sker automatisk - det er ret praktisk
Af joachimnb
KuntaKinte skrev:Jeg har oplevet lidt problemer på tv2. Nogen gange er de væk og så skal jeg genstarte boksen.
Har også oplevet - kun på tv2 - at man kan vælge undertekster på hele programmet eller ej. Dvs. hvis det f.eks er en ikke-dansk dokumentar, så kommer der undertekster på alt - også når en dansk speeker laver voice-over.

Men det skulle YouSee være klar over og forsøge at rette. Alle opdateringer af boksen sker automatisk - det er ret praktisk
Okay, det lyder skam fint nok. Forresten vil jeg også høre om jeg ville miste nogle af alle de lækre funktioner som standardfjernbetjeningen i mit samsung tv har, hvis jeg får en boks? Altså jeg tænker på split tekst tv, lys i fjernbetjeningen osv. Hvor meget kan boks fjernbetjeningen klare af dette, og er det muligt at bruge fjernbetjeningen til ens tv og dermed bruge de funktioner man normalt havde? Skal ikke have en boks hvis det er på bekostning af de funktioner.
Af fjelle123
Hmm jeg kan da godt sorterer kanaler på mit le40b530...

Ihvertfald kan jeg sagtens få kanalerne i den rækkefølge jeg gerne vil have, både på den normale kanalliste + fav. liste og i guiden... jeg har kun digitale kanaler inst. på mit tv.
Af KuntaKinte
Jeg har ikke et Samsung tv, så ved ikke præcis hvad den kan styre på et spadan tv. Men det meste vil jeg tro. Men det forudsætter selvfølgelig, at når man betjener tv'et med denne, at så kommer man ind i menuen ved at trykke på "Menu". Men der må jeg være dig svar skyldigt.
Men jeg må bedrøve dig med, at du mister PAT funktionen. Det er tekst-tv eller billede.
Men jeg havde det på samme måde. Jeg gloede konstant tekst-tv før. Det vendte jeg mig hurtigt fra. Tv oversigten er uendelig meget bedre med tv-guiden og nyheder læser jeg på min telefon og/eller på min netbook
Af joachimnb
KuntaKinte skrev:Jeg har ikke et Samsung tv, så ved ikke præcis hvad den kan styre på et spadan tv. Men det meste vil jeg tro. Men det forudsætter selvfølgelig, at når man betjener tv'et med denne, at så kommer man ind i menuen ved at trykke på "Menu". Men der må jeg være dig svar skyldigt.
Men jeg må bedrøve dig med, at du mister PAT funktionen. Det er tekst-tv eller billede.
Men jeg havde det på samme måde. Jeg gloede konstant tekst-tv før. Det vendte jeg mig hurtigt fra. Tv oversigten er uendelig meget bedre med tv-guiden og nyheder læser jeg på min telefon og/eller på min netbook
Tænker bare, at nu kan jeg sagtens (med de gratis DR1 og TV2 digitalt) bruge split tekst tv. Men hvis boksen tager over for fjernsynet, så skal man bruge "boksens" tekst tv? Det er lidt latterligt.

LE46A866 kan desværre ikke sortere i kanaler, og samsung har ikke i sinde at få det til at ske.
Af BastianDK
fjelle123 skrev:Hmm jeg kan da godt sorterer kanaler på mit le40b530...

Ihvertfald kan jeg sagtens få kanalerne i den rækkefølge jeg gerne vil have, både på den normale kanalliste + fav. liste og i guiden... jeg har kun digitale kanaler inst. på mit tv.
Hvilken Firmware version bruger du ?? - Alt efter hvad jeg har kunne forstå har dette slet ikke været muligt på samsung. Har selv det samme TV, men ikke den mulighed :(
Af fjelle123
Hej Bastian,

jeg har denne firmware
http://tinylink.com/?I48AMrvbGW

Jeg har selv sorteret dem så de fremstår som jeg vil have dem i både guiden, kanal listen og i favorite listen...

Kan godt se at det ikke direkte fremgår af manualen men mener at jeg gik ind i kanal listen, stillede mig på den kanal jeg ville ændre på f.eks plads 1. trykkede på knappen "tools" på fjernbetjeningen valgte "rediger kanal nummer"

En rimelig omstændig process at instille 40-50 kanaler så ville nok anbefale du skrev det ned på papir hvordan du ville have det, men det kan ihvertfald lade sig gøre (ihvertfald hos mig)

har dog et andet problem med tidsvisningen i guiden... altid en time bagud :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er ikke alle modeller der har den feature med "Tool"-knappen.
Af fjelle123
yakken skrev:Det er ikke alle modeller der har den feature med "Tool"-knappen.
så har jeg bare været heldig :-)

Men så vidt jeg kan huske så har bastian nøjagtig samme model som mig :)
Af ducati
Jeg vidste faktisk ikke at man kunne sortere digitale kanaler på de nye modeller. (FEDT)
Jeg ved at alle de modeller der er lavet før 2009, ikke kan sortere kaneler på tools-knappen eller andre steder. (3-4-5-6-7-8-9 serien)

Men blot til info! Samsung ejere der har DVB-C hvor TV2film starter som nr. 1. Der skal i blot firmware opdatere jeres TV og lave en ny kanal installation.

Så skulle den gerne starte op som DR1 på 1´eren.

:)