Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RC
Kære med-tv-seere.

Jeg står og skal købe mig et nyt tv.. Og ja, det er jo en ren jungle...!

Jeg vil nævne de modeller jeg har haft i kigge og hvad der har været vigtig for mig ved disse. Jeg håber på at få lidr feed back fra jer.. :)

Til at starte med havde jeg kig på Samsungs UE46B7070.. Havde næsten allerede bestemt mig for dette. Jeg fik dog læst et par anmeldelser af det.. (Inkl. den Rasmus har lavet herinde) Jeg fik tilmed set det hos en bekendt i hans stue, og blev noget skuffet over billed kvaliteten, trod digital og HD kanaler. Så den røg lidt ud igen.

Så havde jeg Samungs UE46B8050 indeover, men kan i bund og grund ikke se hvilke nye tiltag de har taget til denne, og har derfor ikke vuderet den så høj.

Så har jeg været omkring Sony KDL-X4500 modellen. Denne var super lækker at se demo på i Sony centeret.. Super lækkert billede, prisen er dog også høj, og designet tiltaler mig ikke meget... (Jeg er meget til den tynde udgave...)

Sidts har jeg kigget på Samsung PS50B855 som for mig lyder til at være den helt rigtige løsning, det har fået super anmeldelser (også herinde fra) Det er tyndt i designet, og DLNA samt [email protected] tiltaler mig meget.

Det er så disse 4 jeg har kigget på... Hviket et vil i anbefale og/eller er der nogen helt andre jeg bør kigge på i stedet...!?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du har forliget dig med byggekvaliteten af Samsungs TV, så er B855 helt klart et godt valg. Billedkvaliteten er højere end de andre modeller du nævner, og du vil få mere value-for-money med dén model.

Alternativt kan du forsøge at opstøve et Pioneer LX5090(H), som fås til ca. 18.000 kr. Sparshop har vist et par eksemplarer på lager, der er med fuld dansk garanti.
Af RC
Yakken: Er det toppen af poppen, det tv?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, hvis man udelukkende går efter bedste billedkvalitet. Det har ikke alle de samme features som B855, såsom indbyggede tunere til kabel-TV mv. men billedet fås ikke bedre. Vi har testet både B855 og LX5090H her på siden - se i vores testsektion.