Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Bjaelde
Hej,

Jeg har ikke så godt styr på alt dette med HDTV og hvad man skal holde sig fra og hvad man skal gå efter, men jeg håber i kan hjælpe mig.

Jeg står og skal til at købe et nyt TV som skal bruges til almindeligt fjernsynskiggeri og gaming (som det fremgår af emnet). Jeg ved at Xbox'en kører med 1080i standarden og mange HDTV kører med 1080p, vil dette være et problem?

Jeg er ikke kræsen hvad angår kvaliteten af billedet (kontrast forhold og lignende), men vil selvfølgelig gerne have at jeg kan få det bedste ud af min XBox (hvad angår opløsning). Jeg leder efter et TV omkring de 6000-8000, som kan opfylde mine krav.

Håber i kan hjælpe mig :)
Brugeravatar
Af truehorses
1080I er et interlaced billede dvs scannet op ad 2 omgange kan man sige
og 1080P er et progressivt scannet op på engang...

Se dette link der forklarer lidt om interlaced/progressiv

jeg foretrækker selv 720P fremfor min HD boks mulighed for 1080I

http://vids.myspace.com/index.cfm?fusea ... 2036065145

Dit budget råber næsten på en panasonic X10Y plasmaskærm....
Full HD er ikke nødvendig medmindre du sidder meget meget tæt på...
Af Supergris
Elgiganten kører supertilbud på et 42 " LG PQ1000.
Det er virkeligt godt!
Hvis det skal være 50 " prøv www.dustin.dk Plasma LG 50PQ6000...
Det koster under 7500 kr..
Har det selv! Det er et fund til prisen på alle områder!!!
Forskellen på de 2 modeller skulle kun være understøttelse af DivX samt en mindre HDMI indgang!!!
Af dieseldk
Xboxen kan også vise et 1080p signal
Af sketchpad
Jeg har også en Xbox 360, og bruger en LG50pg6000 til den - det er fuldstændig uovertruffent. - dvs. du bliver RIGTIG glad for de nyere LG plasma modeller til din Xbox, tro mig. Jeg havde en Sony LCD full-hd tidligere, og jeg rykkede 2-3 pladser ned i online-play status...fordi det laggede for meget...så tag du bare plasma...enten det er pioneer, panasonic eller LG....du bliver IKKE ked af det!