Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej eksperter..

Jeg har netop købt et samsung 32'' fuld Hd tv.
http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSH ... EOqw803xiY

Desuden har jeg købt et XGA kabel, 3m for 150,-

Når jeg tilslutter min computer til kablet og afspiller en divx film så er det som om det opstår lidt vandrette pixeleringsstreger på skærmen. De er ikke på min computerskærm (bærbar zepto 6625 WD, med et G-force kort i), og hvis jeg afspiller præcis den samme film via min xbox så ser det fint ud?

Er det indstillinger på computeren eller er det kablet der er for billigt?

Venlig Hilsen
Casper
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
1. Du kan ikke have billede både på den bærbare og dit TV i 1920x1080, hvis du kører i "clone" mode. Outputtet skal sendes udelukkende til TV'et og i opløsningen 1920x1080.

2. Mange TV understøtter ikke mere end 1280x1024 via VGA. Tjek igen hvilken opløsning du reelt sender ud af dit grafikkort.

3. Driveren til dit grafikkort understøtter måske ikke 16:9 opløsninger. Det kan afhjælpes ved at opdatere den.

4. XGA understøtter ikke HD. XGA er op til 800x600, hvis vi skal være lidt pernitne, men jeg tror nu ikke umiddelbart at det er kablet den er gal med. Det kan du jo igen tjekke ved at se hvilken opløsning du kører med på TV'et.

5. Prøv at slå "Overscan" fra i hhv. dit grafikkort eller dit TV. Det er ikke sikkert at TVet har funktionen, men det må du se i manualen for at få afklaret.

6. Mht. din Xbox, så kører den pr. default 16:9, hvilket jo vil se fint ud på TVet. Det har ikke noget med mulighederne for visning af film fra PC til TV at gøre.
Af hapseleg
du kunne evt købe et hdmi kable og en lille converter der laver hdmi om til dvi (hvis altså din computer har sådan en udgang) for så ville det være digital hele vejen frem for vga
Af cappydrengen
Hey Yakken...

Tak for et seriøst svar, undersøger lige de forskellige ting så snart jeg har mulighed for det..

Har ikke mulighed for hdmi eller dvi fra min pc desværre.

BrianH - Jeg er nu godt tilfreds med tv'et så tror ikke jeg vil levere det tilbage. I øvrigt gav jeg kun 3999,- for det i Elgiganten så'e..