Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bobodk
Jeg er igang med at købe nyt tv og har tænkt mig et Panasonic Viera TX-P50V10. Jeg har selvfølgelig læst anmeldelsen af 42 tommer modellen her på siden. Jeg har samtidig læst i andre forums hvor folk brokker sig over at TX-P50V10 flimre i bestemte forhold f.eks solid farver, skyer el. når de ser golf. Så meget at de får migræne af det. http://www.avforums.com/forums/plasma-t ... pping.html
Har andre samme oplevelse?
Af Hanga
For lige at være sikker... Flickering = pixels der "blinker" ?

I så fald kan jeg sige nej, jeg har intet observeret på min 42" V10.

Til gengæld synes jeg der er en smule motion blur, om det er mere end normalt på en plasma ved jeg ikke... Har kun lagt mærke til det ved dvb-t, ikke blu-ray eller dvd.

Tilføjer lige: Jeg er meget tilfreds med mit køb, og glæder mig til jeg flytter i ny lejlighed så jeg kan få indrettet mig en ordenlig hjemmebio. Lige nu sidder jeg kun ca. 1½ meter fra skærmen, hvilket vel er lige tæt nok, og alligevel synes jeg det ser rigtig godt ud. THX profilen giver et rigtig godt billede synes jeg, og det er blevet endnu bedre efter firmware updaten, der giver billedet og farverne en smule mere lys.

Eneste lille klage er som sagt en smule motion blur ved dvb-t, altså at bevægelse bliver en smule udtværet. Det skal dog siges at jeg bruger en gammel selector, som modtager et svagt signal, og håber ligeledes at dette bliver bedre i den nye lejlighed, hvor jeg regner med at skifte til dvb-c og forhåbenligt får et stærkere signal.

Hvis du køber skærmen over nettet, kan du jo gøre brug af din 14 dages returret, hvis du konstaterer flicker eller andet du er utilfreds med. Hvis du køber i en butik, så se om du kan få en aftale med returret.

Som sagt har jeg ikke observeret flicker. Har skimtet den tråd du linker til igennem, og jeg kan ikke genkende problemerne.