Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jamse99
Kan Pioneers egne højtalere anbefales på baggrund af lydkvaliteten?

Er der forskel på fx stereoperspektivet ved ophængning af højtalere på siden versus ophængt under tv'et?

Jeg har i forvejen et vægophæng til mit Samsung 32'. Er der mon sandsynlighed for, at det kan benyttes til 5090'eren?

På forhånd mange tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan kun udtale mig om underhøjttaleren, da jeg ikke har prøvet de sidemonterede, men lyden er overraskende god ift. hvad man ellers får kylet i nakken i et fladt TV. Til alm. TV og en enkelt film, så leverer de en fornuftig bund, og et udmærket stereoperspektiv. I starten nøjedes jeg faktisk med den højttaler, og har først for en måneds tid siden, koblet det til anlægget.

Du bør ikke satse alt for hårdt på, at vægbeslaget kan genbruges. Typisk så er der en skillelinie mellem hvor bredt beslaget kan gøres, som gerne går ved 42". Selve TV'et vejer jo ikke mere end 30 kg, så hvis beslaget kan justeres til at passe i bredden, så skulle det nok også kunne holde vægten. Tjek specifikationerne for beslaget.
Af jamse99
Tak for svar.
Forestiller mig at fysikkens love vil erklære de sidemonterede højtalere som vinder, men designetmæssigt er de bundmonterede nok en vinder.

Til gode film, koncerter osv. plejer jeg dog alligevel at benytte mit stereoanlæg, og det vil jeg også gøre fremover, indtil den dag, hvor jeg impulsivt shopper noget entrylevel surroundsound. På baggrund af din vurdering bliver det derfor de bundmonterede højtalere.

Kan nogen fortælle mig, hvor stor afstand der cirka skal være mellem bagplade og væg for give plads til de kabler og stik som vender bagud fra tv'et?

Har i øvrigt lige målt mit nuværende Samsung vægophæng, og ophænget tolererer kun 0 - 245 mm. hvilket jeg antager er utilstrækkeligt til at ophænge 5090'eren på? Nogen der vil anbefale et godt og billigt vægophæng?

På forhånd tak