Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MD
Jeg har nu besluttet mig for at den fladskærm, jeg skal have, skal være LG 42PQ6000.

Jeg har kigget på PriceRunner, og kigget lidt på de forskellige sider. Men jeg vil gerne lige være sikker på, at den side jeg køber det fra er sikker.

Den billigste side man kan få det fra er Jaman.dk (http://www.jaman.dk/product.asp?product=665). Det er selvfølgelig helst derfra jeg vil have det, da det er billigst.

Nummer 2 er fra CineMagic (http://www.cinemagic.dk/shop/lg-42-pq6000-5043p.html). Jeg skrev til dem, og de skrev tilbage at de LG modeller de havde og ville få, var hentet direkte i udlandet. Så jeg går ud fra, at dette ikke er en dansk model.

Er der nogle af de sider, som er sikre og har en god support, hvis der nu er en fejl med skærmen og man skal bytte det til et nyt, samt om det er dansk og boxer godkendt.

Eller er der andre sider, som I vil anbefale og som også er ret billig?
Af Just
Jeg købte præcis samme fjernsyn, også hos jaman.

Utrolig god service og så er det boxer godkendt.

Ville bestille et med det samme hvis jeg var dig, simpelthen et dejligt fjernsyn :)
Af MD
Okay, lyder godt. Så tror jeg, jeg køber fra Jaman.dk, da de har fået det i dag.

Men lige en ting. Jeg skrev til Jaman ang. hvor fjernsynet var købt. De skrev tilbage det ikke var købt i DK, men jeg kunne downloade en dansk manual og det også havde MPEG4 tuner. En af mine venner har dog sagt, fjernsynet helst skulle være fra DK, han gav dog ingen grund. Men er der nogen grund til det helst skal være fra DK, eller skal jeg bare købe det Jaman har nu?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På visse TV er der problemer med eks. undertekster, hvis ikke TV'et er beregnet til et specifikt marked, men om det også gælder PQ6000 ved jeg ikke. Ligeledes kan EPG drille hvis tuneren er lavet til et andet marked.
Af TYBO
Det er ingen problemer med texter...har selv et PS8000 som er parallel importeret og det er fint med tekster på.
Af dad_
MD skrev:Okay, lyder godt. Så tror jeg, jeg køber fra Jaman.dk, da de har fået det i dag.

Men lige en ting. Jeg skrev til Jaman ang. hvor fjernsynet var købt. De skrev tilbage det ikke var købt i DK, men jeg kunne downloade en dansk manual og det også havde MPEG4 tuner. En af mine venner har dog sagt, fjernsynet helst skulle være fra DK, han gav dog ingen grund. Men er der nogen grund til det helst skal være fra DK, eller skal jeg bare købe det Jaman har nu?
Så vidt jeg er informeret, så modtager du absolut ingen garanti eller service fra producenten, på parallelimporterede TV. Hvis det er vigtigt for dig, så skal du købe et "dansk" TV.

PS: Jeg valgte Cinemagic. Større firma er for mig lig med større tryghed.
Af Malcolm_Y
Jeg ville købe herfra da de skriver det er en dansk model til 5,499kr

http://www.danskitlager.dk/shop/lg-42pq6000-868p.html

og så kan man afhente i albertslund hvis man bor på sjælland jo ;-)
Af algernon
Itlager.dk skriver det er dansk produkt, dansk garanti, dansk service og dansk manual.

Hvad er forskellen på det er dansk produkt og om det er importeret?