Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hahilda
Hej,

Jeg er helt ny herinde og blev henvist af en imponeret kammerat... jeg spiller en del poker men, ved intet om skærme og computere, så håber i vil hjælpe.....

Jeg søger 2 skærme hvor jeg kan spille 6-8 borde pr skærm. Prisniveu ca 4-5K pr skærm.
Hvad skal jeg kigge efter? Er det grafikkort der bestemmer hvor mange borde jeg kan have pr skærm eller...?

Håber på en masse gode links til skærme fra Jer professionelle :)
Af Corax
Hvis du ikke skal andet end at spille poker på skærmene så har du slet ikke brug for at bruge 5k pr. skrærm. 5k er nok til begge skærme.

Hvor mange pokerborde du har plads til på en skærm kommer an på 2 ting. Hvilken pokerklient du bruger og opløsningen på skærmen.

Hvis opløsningen er 1680x1050 eller højere så skal der nok være massere af plads til nogle pokerborde.

Tag et kig på Flatpanels købsanbefaling under kontorskærme. 22" skærmene er gode valg men du kan også selv kigge efter noget bare husk opløsningen skal være høj.

Og velkommen til forumet.
Af Illgor
Ville nok sige at FullHD og 24-26" skærm er påkrævet hvis du skal have 8 borde på hver skærm. Men sefølig kommer det an på klienten.
De steder jeg har prøvet har jeg kunne ha 4 borde og så lidt ekstra plads og jeg har 1600x1200 opløsning.
Tag evt et kig på LG W2600HP hvis du samtidig vil have en lækker skærm. Den har en rimelig pris og skulle efter test være ganske god.
(ja, jeg ved godt det ikke absolut er nødvendigt til poker, men er da rart at have en god skærm alligvel)
Af Hahilda
Er først lige kommet hjem fra ferie, så derfor jeg ikke har været aktiv i tråden... tak for svarene.

Den skærm som Illgor anbefaler http://www.edbpriser.dk/Product/Details ... 600HP+&sp= , står der max opløsning 1920 x 1200. Ville dette være fint? Er det selv computerens grafik kort som så bare skal være 1920 x 1200 også? Eller er jeg helt væk :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit grafikkort skal kunne levere en opløsning på 1920x1200. Hvilken model ha du?
Denne opløsning er den næsthøjeste du får på en monitor uden at gå op i 30" modellerne, så det kan blive svært at slå. Det er nok til det meste.
Af Hahilda
@Yakken

Jeg skal også ud og have en ny computer.... når jeg f.eks ser på en computer hos Dell og skal vælge grafikkort står der ikke noget om opløsningen men det kan man vel ringe til dem og få oplyst.
Hvad mener du med det er den næst højeste uden at gå op i 30 tommer?
Hvis jeg regner med at købe en 30 tommer hvilken opløsning er så anbefalelsesværdig?

Beklager hvis det er dumme spørgsmål, men jeg har intet forstand på computerer :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En fladskærm er bygget til at benyte én og kun én opløsning, og det er den du ser i specifikationerne. Du kan ikke benytte andre opløsninger uden at billedet bliver uskarpt. Derfor skriver jeg at 1920x1200 er den næsthøjeste opløsning, idet der pt. kun er en enkelt der er højere, og det er 2560x1600. For at få så høj en opløsning, så skal man typisk op og have fat i en 30" skærm, idet der simpelthen ikke er plads til så mange pixels på mindre skærme, uden at punkterne bliver for små.

De fleste nyere grafikkort er i stand til at levere 1920x1200 punkters opløsning. Hvis du vil op i en 30" skærm, så skal du sikre dig at grafikkortet har "Dual link DVI" (ikke at forveksle med 2 stk. DVI-udgange!!). Det er beskrevet her (scroll ned til den tekniske forklaring af DVI):
http://www.flatpanels.dk/monitorbegreber.php#2
Af mimse
Samsung SyncMaster 2343BW - LCD display - TFT - 23" - widescreen - 2048 x 1152 / 60 Hz - 300 cd/m2 - 20000:1 (dynamisk) - 5 ms - 0.249 mm - DVI-D, VGA - sort

Samsung SyncMaster 2343NW - LCD display - TFT - 23" - widescreen - 2048 x 1152 / 60 Hz - 300 cd/m2 - 1000:1 - 20000:1 (dynamisk) - 5 ms - 0.249 mm - VGA

Priser mellem 1300 og 1500. Det var da billigt at prøve. :) :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan se, at der er nye opløsninger i spil her :)
Af de to bør du afholde dig fra at købe NW-modellen, da den kun har VGA-indgang. Det burde være ulovligt at lave en skærm uden digital udgang, og jeg kan næste love dig at du fortryder et køb af sådan en skærm, med mindre dine krav er meget lave.
Senest rettet af Torben Rasmussen 15 jul 2009, 12:25, rettet i alt 1 gang.
Af mimse
yakken skrev:Jeg kan se, at der er nye opløsninger i spil her :)
Af de to bør du afholde dig fra at købe NW-modellen, da den kun har VGA-udgang. Det burde være ulovligt at lave en skærm uden digital udgang, og jeg kan næste love dig at du fortryder et køb af sådan en skærm, med mindre dine krav er meget lave.
Du mener vel VGA-indgang?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er jo også det jeg har skrevet... anden gang 8)
Af Fing
Jeg ville holde mig fra disse "underlige" opløsninger. Ja, Samsung har lavet nogle skærme som mærkeligt nok har en opløsning der stikker ud fra resten af markedet. Sagen er bare at rigtigt mange spil f.eks. ikke understøtter denne opløsning og du vil derfor være tvunget til ikke at køre native opløsning i mange tilfælde, hvilket er noget skidt som Yakken også er inde på.
Af Illgor
Hvis du har pengene (hvilket du jo skriver du har i begyndelsen) så ville jeg gå efter den LG jeg skrev i starten. Den får gode anmeldelser mange steder og er relativ billig. Det er en god all round skærm hvis du også skulle få lyst til at game.
Se feks test fra prad.de (rimelig seriøs testside også) http://www.prad.de/en/monitore/review/2 ... troduction

Tror i hvert fald det bliver min næste skærm 8)