Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Askegs
Jeg har lige Købt mig et Sony Kdl-40W5500
for ca en uge siden, men har nu lagt mærke til at når jeg tænder for tvet så lyder der en konstant summen inde i tvet, den er ikke så høj men når man tænker over den er der er det irrterende, Så ville bare høre om det er normalt? eller om det måske skal til reparation?
Håber i kan hjælpe :)
Af make
Askegs skrev:Jeg har lige Købt mig et Sony Kdl-40W5500
for ca en uge siden, men har nu lagt mærke til at når jeg tænder for tvet så lyder der en konstant summen inde i tvet, den er ikke så høj men når man tænker over den er der er det irrterende, Så ville bare høre om det er normalt? eller om det måske skal til reparation?
Håber i kan hjælpe :)
Det er ikke normalt. Den skal ikke sige nogen irriterende lyde. Jeg har en KDL-46W5500 og den siger ikke nogen lyde. Kun en svag summen kan høres hvis man holder øret helt ned til den. Jeg ville få den ombyttet på fortrydelsesretten hvis det ikke er over 14 dage siden du har købt den.
Af Eglin
Ved godt det ikke lige har noget med dit problem at gøre, men har selv et w5500 og synes det analoge signal er rigtig dårligt. er sikkert signalet vi får ind i huset, men kan man gøre noget på tv'et så det bliver bedre? bare det mindste vil hjælpe...

Hilsen Henrik
Af rasmus_olsen
Ved godt det ikke lige har noget med dit problem at gøre, men har selv et w5500 og synes det analoge signal er rigtig dårligt. er sikkert signalet vi får ind i huset, men kan man gøre noget på tv'et så det bliver bedre? bare det mindste vil hjælpe...
Hvis dit signal er dårlig er det signalet du skal gøre noget ved.

Standard indstillingerne på TV'et er ret dårlige (har selv et V5500) men jeg fik et betydeligt bedre billed ved at bruger Rasmus's indstillinger fra hans test http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1239889891
Af Ponduus
Man skal også lige have i mente at LCD ikke er særligt tilgivende overfor et dårligt analog signal. De er jo lavet til et digitalt signal.
Af Askegs
Tak for svaret make.
tror jeg kører ned med en af dagene. det er dog over 2 uger gammelt nu, men så ryger det vel bare til rep.