Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fing
Er det bare mig, eller kommer der sådan et indlæg hver dag?
Der er flere nylige indlæg der spørger om præcis det samme.
Af Bitkit
har desværre ikke lige haft læst de andre indlæg.
Men som i de andre forums jeg har læst, bliver der ikke til sluttet en pc til, som skal bruges meget, og der skal spilles en del på :).

Så det skal nok være en Lcd skærm, som ikke har for meget slør efter sig.

Men har hørt at sony's skærme ikke laver signalet om.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I vores mening ret dårligt pga. slør. Vi har anmeldt B7000 modellen her på siden.
Husk på at LED ikke er andet en et alm. LCD TV, som Samsung har kaldt noget andet.

Jeg kan se en del andre TV end plasma på listen. Måske du skulle fokusere på dem, frem for blot at proklamere at du ikke vil have plasma?
Af Ponduus
Du er godt klar over at burn-in på plasma tv, især tv fra Panasonic, næsten er udryddet? Det vil sige, at du skal virkelig misbruge din skærm for at få burn-in.

Flatpanels har lavet en test af et tv fra B7000-serien, som du måske kan bruge til lidt. Ved godt det er en skærm fra B6000-serien du linker til.

Test: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1240994458

Personlig bryder jeg mig ikke om gaming på deres B7000-serie da de lider af slør, hvilket jeg finder utroligt irriterende.
Af Bitkit
Okay, tak for linket.
har næsten bestemt mig for at det bliver et UE40B7070.
kan ikke rigtig finde andre mulighedder som er ''bedre''.
for samme penge, borset fra det slør. men kan kun håbe på at det ikke
er så galt igen, og slet ikke ved denne 42 tommer.

Hvis i har et andet tv i tankerne, som kunne erstatte det som jeg har set på er i velkommen til at smide et link, budget omkring 12ooo
Af lennon
Bitkit skrev:Okay, tak for linket.
har næsten bestemt mig for at det bliver et UE40B7070.
kan ikke rigtig finde andre mulighedder som er ''bedre''.
for samme penge, borset fra det slør. men kan kun håbe på at det ikke
er så galt igen, og slet ikke ved denne 42 tommer.

Hvis i har et andet tv i tankerne, som kunne erstatte det som jeg har set på er i velkommen til at smide et link, budget omkring 12ooo
Samtlige plasmaskærme i prisklassen performer synligt bedre på rå billedkvalitet . Panasonic garanterer (-vist nok) ca 90 timer på stillbillede, uden burn-in ! Og 42" er næsten 10% større end 40 ( 40B må indikere 40"?). HALLO !

Altså findes både pris, -billedkvalitet, - og størrelse bedre. . . ! ? ?
Af Bitkit
Hvilket panasonic er så det du hentyder det?
Jeg synes dog ikke at der er noget vildt over dem, især deres topmodel, hvis du sammenligner det med samsung's top model.
Synes godt nok at de har en aneelse bedre billede kvalitet,
men det er vel heller ikke os alle som har samme mening,
men det lyder bare til at panasonic bliver rost for meget til skyerne.

- Har nemlig været inde i byen og gå rundt og se på samtlige fladskærme.
kunne dog godt li nogle af deres billige modeller, der fik man noget for pengene. ( dem til 5-6000kr ). men ellers ikke.