Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af objecta
Jeg har netop købt et nyt Panasonic TX-P42G10E TV, som i følge spec. både skulle have DVB-T og DVB-C tunere indbygget.

Jeg har kabel TV med Stof og vil gerne udnytte de digitale muligeheder med mit nye TV, men når jeg forsøger at indstille tuner, kan jeg kun vælge mellem DVB-T og analog.

Når jeg nulstiller, søger TV'et kun på DVB-T og analog. Er der nogle særlige indstillinger jeg skal ændre for at aktiverer DVB-C eller er mit nye TV blot unden DVB-C tunere?

Objecta
Af Ney
For at bruge dvb-c tuner skal du have et indstikskort og tilhørende dekoder kort fra yousee.
Af Egelunden
mener du skal gå ind i dvb-t indstillingerne og akivere dvb-c tuneren
Af objecta
Det var lige det der skulle til Egelunden. DVB-C skal indstilles under DVB-Indstillinger.

Takker mange gange
Brugeravatar
Af frutone
Jeg har osse lige købt dette fede Panasonic tv. Jeg har en YouSee Samsung HD optager og abonnere på Canal Plus og har altså ikke et såkaldt HD kort. Jeg kan altså ikke få gavn af DVB-C fordi jeg ikke har et indstikskort. Er det rigtig forstået? Hvad sker der så når de analoge kanaler lukker 31.10 for det nogen indflydelse på det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du allerede har en HD-boks fra Yousee, så har du ikke noget at bruge den indbyggede DVB-C tuner til. Din boks er jo i sig selv en DVB-C tuner, som er tilsuttet via HDMI, hvorved dit TV ikke selv har behov for tuneren. Du kan dog godt erstatte boksen, og blot benytte den indbyggede tuner i selve TV'et, men så mister du optagefunktionen. Derudover skal du have en kortlæser, som dit dekoderkort skal sidde i, og dette koster ca. 600 kr. oveni hatten.

De analoge kanaler, der lukker i oktober, er udelukkende de kanaler, der kan modtages via en stueantenne. Det gælder ikke kabel-TV eller andre former for TV-modtagelse.

Det er alt sammen forklaret i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1243630500
Brugeravatar
Af frutone
yakken skrev:Hvis du allerede har en HD-boks fra Yousee, så har du ikke noget at bruge den indbyggede DVB-C tuner til. Din boks er jo i sig selv en DVB-C tuner, som er tilsuttet via HDMI, hvorved dit TV ikke selv har behov for tuneren. Du kan dog godt erstatte boksen, og blot benytte den indbyggede tuner i selve TV'et, men så mister du optagefunktionen. Derudover skal du have en kortlæser, som dit dekoderkort skal sidde i, og dette koster ca. 600 kr. oveni hatten.

De analoge kanaler, der lukker i oktober, er udelukkende de kanaler, der kan modtages via en stueantenne. Det gælder ikke kabel-TV eller andre former for TV-modtagelse.

Det er alt sammen forklaret i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1243630500
Tusind tak for det gode hurtige og forklarende svar.
Af Pinch
Google er en dejlig ting - det er jo slet ikke et dårligt forum det her!

Et hurtigt spørsmål angående det her fjernsyn og DVB-C tuneren: der står bag på mit panel (CI-tingen) helt specifikt at DVB-C tuneren kun vil fungere i Sverige eller Finland.
Jeg har desværre ikke mulighed for at checke lige nu, om ovenstående vil løse problemet, men har Elgiganten ikke solgt mig et parallelimporteret fjernsyn?
Det kan godt være, man måske kan omgå denne begrænsning, men riskerer jeg ikke i det lange løb, at stå med et fjernsyn der ikke understøtter de danske standarder?

Hvad står der bag på Jeres panel?