Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alsoe
hej hej

Jeg har lige et enkelt spørsmål. Jeg ved ikke om jeg skal vælge panasonic "42 V10 eller Loewe.

Forhandleren sagde at Loewe er lige under B&O specielt if. med lyddelen og v10´eren og Loewe er stort ser ens rent billedkvalitetsmæssigt.....Men Loewe koster altså 34.000 inkl. harddisc optager og Panasonic kun 15.000.

Hvad skal jeg vælge???????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Rent billedkvalitesmæssigt, så er Loewe ikke på højde med V10. Du skal være OBS på, at du betaler for andet end billedet når du ser på et sådant TV. Design og funktionalitet spiller i høj grad også ind.

Hvis du ikke umiddelbart kan vælge imellem de to modeller, så vil jeg vove påstanden, at du ikke har formået at opstille nogle specielt afgrænsede kriterier. Har du brug for optageren (og kan den overhovedet optage HD)? Er du villig til at betale for designet og lyden, på bekostning af billedkvaliteten?

Jeg siger ikke at Loewe er det forkerte TV til alle, men tag lige med i betragtningerne, at du for de ekstra 20.000 kr. kan få et komplet surroundanlæg med højttalere, og en seriøs universalbetjeningsløsning, og samtidigt have det gode billede fra Panasonics V10.
Af hapseleg
de gange jeg har set på billedet af b&o og loewe har jeg syntes det så rædselsfuldt ud! når det kommer til b&o og loewe så er det kun design du køber sådan et for og ik for at se tv på :/ eller sådan er det i mit hoved ;)
Af alsoe
@ Yakken og Hapseleg

Ja det er også det jeg tænkte ang. mer prisen for Loewe.

Nej jeg vil ikke betale 20.000 i rent design og lir, men lyden var god i Loewe ingen tvivl om det men som du siger kan jeg købe "lyd" til v10 for de ekstra penge som Loewe koster..

Tak for svaret.. er der noget nyt om Z1 kommer til DK egentlig?? Måske I har skrevet om det herinde :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Z1 skulle være på vej. Vi har vist en nyhed om det et sted i arkivet. Prøv at søge efter den på forsiden, via søgefeltet i øverste højre hjørne.
Af RogueAgent
Såvidt jeg ved er der vist endnu ingen afklaring på problemet med at få godkendt Z1 pga. frekvensen for wireless HD hos Telestyrelsen.

Den er f.eks. blevet pillet helt af Plasma 2009 oversigten på PP radio's hjemmeside, nu figurerer kun Z11 (samme TV men uden Wireless HD).
Af alsoe
ja jeg så nemlig at panasoniccenter.dk havde Z11 på deres side, men var i tvivl om z11 og Z1 var det samme tv, men jeg kan så se på seneste indlæg at der er en forskel mht wireless HD men dsignet er ens ik??. derudover ser Z1 og V10 ud til at have stort set de samme data men prisen er da noget af en forskel synes jeg trods alt..

Men alt andet lige tror jeg stadig jeg må holde mig til Panasonic hvad angår køb af TV.. :)