Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jamse99
Okay, jeg tror jeg forstår nu. Dog vil jeg lige høre, om ikke jeg kan sende signalet via phono/jack bøsninger til min forstærker?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I princippet kan du godt, men signalet er ikke af speciel høj kvalitet. Hvis det kun er for at få lyd på TV-udsendelser, som ikke behøver være i andet end stereo, så kan du godt benytte den løsning.
Af jamse99
Endnu en gang tak for svar.
Jeg har ikke surroundsound, men blot almindeligt stereoanlæg, hvis det var sådan du mente det med signalet.

Men du mener måske at jeg skal anvende spdif udgangen for at få en god lykvalitet på signalet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, du kan forbinde den via HDMI, hvis du vil have billedet fra din receiver til dit TV - ikke den anden vej. Du får ikke lyden fra TV'et over i dit anlæg via HDMI.
Af peterthinggaard
Du får ikke lyden fra TV'et over i dit anlæg via HDMI.
Der skal man så bruge SPDIF udgangen, aha! Nu har jeg vist forstået sammenhængen. Og 1) hvad hedder det kabel som skal bruges?

2)
Hvilken indgang skal receiveren have for at kunne modtage lyden fra SPDIF udgangen på tv'et?
Af abo78
jamse99 skrev:Okay, jeg tror jeg forstår nu. Dog vil jeg lige høre, om ikke jeg kan sende signalet via phono/jack bøsninger til min forstærker?
Hej jamse99

Der er desværre ingen phono/jack udgang på tvet. Du skal bruge den optiske hvis du vil have lyd ud af tvet.

Mvh. Anders
Af jamse99
Nu er jeg deprimeret, for spdif har jeg ikke, og jeg er ikke helt moden til at introducere noget sourroundsound i hjemmet. Så må jeg altså kigge efter et andet tv. Ærgerligt for jeg synes ellers kvalitet, design og pris var meget fornuftigt pakket sammen i dette tv.
Af jamse99
abo78 skrev:Hej jamse99

Jeg havde samme problem som dig. Men jeg købte følgende konverter og nu virker det perfekt med mit alm. "gammeldags" stereoanlæg.

http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=29062

Mvh. Anders
Det er da lige sådan en jeg skal have fat i. Super tak for information og linket.
Af Fredtoft
jamse99 skrev:
abo78 skrev: Jeg havde samme problem som dig. Men jeg købte følgende konverter og nu virker det perfekt med mit alm. "gammeldags" stereoanlæg.

http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=29062
Det er da lige sådan en jeg skal have fat i. Super tak for information og linket.
Tag det HELT roligt.
Du kan sagtens få analog lyd ud af dit TV uden brug af eksterne D/A konvertere. Med dit TV følger en adapter, som sættes i et proprietært stik bag i TV'et og ender i et hun-SCART. Du behøver kun at tilslutte en SCART-adapter til kr. 50 for at få lyd fra både analog og digitalt TV ud gennem denne udgang.

Det eneste du ikke får ud er lyden fra eventuelle eksterne kilder som DVD/Blu-Ray etc, men dem bør du alligevel slutte direkte til dit anlæg.

Det er beskrevet på side 7 i den danske del af manualen.
Af jamse99
Ups... Kom sgi til at bestille et 5090H i stedet for :p Pokkers til glat tastatur O_O

Nogen der kender et billigt bud på højtaler til at hænge under tv'et?
Af Nitt
Hej,

Har fornyligt fået mit tv hjem. Udover ikke at have fået nogen remote med så taber tv'et også sine indstillinger efter 20-30min. Altså hvis jeg sætter den på film mode, går den tilbage til dynamisk efter noget tid. Er det noget folk har oplevet og hvis så, hvordan kommer jeg uden om det?

Eller skal jeg have ringet til prestige service?
Af bantam
Kan det være den står en form for "shop mode", hvor der stilles tilbage med jævne mellemrum for at sikre, at pilfingre ikke stiller det helt i skoven (i forhold til kravene i en udstilling)?

I givet fald skal TV'et nok reset'es. Jeg har desværre ikke nogen praktisk erfaring med denne model.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 28