Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anyfellow
Hej

Vi har i kort tid endnu et Samsung LCD 52" tv:
Model: LE52A656A1CXXE

Da reservedele til dette TV er i restordre, skal vi have et andet. Kravet er dog at det skal være et samsung med DVB-C.

Umiddelbart tænker vi på at få den nyere model af fjernsynet, idet jeg er nervøs for om plasma er stabilt nok til vores brug. Vi er ikke interesseret i at skulle køre dit eller dat vedligeholdelsesprogram for at undgå burnin eller retension.

Vi bruger ikke fjernsynet til andet end så mange andre, nemlig alm. tv-kiggeri, film, billeder og spillekonsol.

Hvad vil ekspertpanelet anbefale? Venligst bemærk at det SKAL være Samsung.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Umiddelbart så ville A866 modellen være et godt bud, eller B650 hvis du kan leve med det slør denne model har. Du kan læse testen af B7000-serien (som er en B650 dog med lidt ekstra features), samt A866 i vores testsektion.

Hvis du skal op i plasma, så er det B855-modellen, der kan anbefales, men det anbefales at du holder lidt øje med retention det første stykke tid. Det er ikke kritisk, men du kan jo se hvad Rasmus skriver i anmeldelsen af TV'et her på siden.
Af Anyfellow
Da Samsung har reservedele til vores fjernsyn i restordre, kan vi som udgangspunkt få et tilsvarende fjernsyn.

Jeg er dog ikke særlig meget inde i modellerne, og kan ikke se hvilken der kan siges at være "tilsvarende".

Har læst testen af B855 modellen, men er meget i vildrede omkring LCD contra Plasma, idet vi har en lille knægt der med tiden selv begynder at betjene fjernsyn og DVD, og derfor nok må påregne at fjernsynet kan komme til at stå med et læst billede i flere timer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
52" versionen af A656 kan næppe have været helt billig, men B855 er dog også forholdsvis dyr, så det er ikke sikkert du kan få lov at bytte lige over. Både A866 og B7000 må nok kategoriseres som en klasse over A656, så det er måske ikke relevant at se på dem.

Jeg vil foreslå dig at få afklaret hvilket TV du rent faktisk kan få fat på, før vi hiver en masse forslag op af hatten. Hvis du nu kun får tilbudt én model, så hjælper det jo ikke at vi har fundet 3 andre, der kunne bruges.
Af Anyfellow
Som jeg skrev var vi i total vildrede omkring hvad vi skulle vælge.

Vi var dog ok tilfreds med vores nuværende fjernsyn, og da vi blev tilbud at bytte lige over med et LE52B755 sagde vi ja tak, ud fra en betragtning om at en nyere model fra en højere serie alt andet lige måtte være mindst lige så god, og højest sandsynlig bedre end det fjernsyn vi har i dag.