Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er den hidtige mellem-lykkelige ejer af et Acer AT3201W LCd fjernsyn fra 2005.
På det sidste er billedet begyndt at forsvinde midt i udsendelser. I starten var det nok at det fik en lille pause så kunne det igen. Nu er billedet væk hele tiden, men der lyd o.s.v. Så jeg har udelukket selve tuneren.

Havde mistanke om støv der kunne genere køling, så i mandags skilte jeg fjernsynet ad og kom ind til strømforsyning, tuner o.s.v. dog ikke helt ind til panelet. Ingen nævneværdig støv. ( Blæserdækslet dækkede ikke over en blæser!?)

Heureka - så virkede det da jeg samlede det igen, men succesen var kortvarig. Jeg har et fjernsyn der ubrugeligt. 4 år gammelt. :((
Mit 18 år gamle Philips er kommet frem fra gemmerne og er pt. erstatning.

Kan I hjælpe mig med at vurdere om en reparation er mulig og fornuftig. Evt. med henvisning til nogle fornuftige reparatører i Odense eller omegn?

Med venlig hilsen
Torben
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg kan ikke foreslå en specifik reparatør, men de fleste værksteder vil godt give et bud før de skifter noget.

Jeg tvivler dog på at det kan betale sig, da det lyder som et defekt panel. Du kan dog være heldig at det eks. blot er en lodning der slipper når temperaturen stiger, men det er svært at spå om.

Få fat på et værksted og få en pris. Meld gerne tilbage, så kan vi diskutere om du kan bruge pengene bedre.
Af bantam
Prøv at lyse på skærmen med en skapr lampe eller en lommelygte, når billedet forsvinder: Hvis du kan se billedet på denne måde, lyder det som om, det er backlight, der er i stykker.

I givet fald kan det muligvis repareres - men det må du snakke med værkstedet om.
Af muldsbulls
Det fik 4 dages fred - og virker lige nu... :s

Normalt når jeg tænder fjernsynet, bliver der i et par sekunder vist et Acer-logo, inden det finder kanalen.
Når det er i en periode uden at virke, bliver logoet vist i et kort øjeblik, derefter går skærmen i sort.

Jeg prøver at indlevere det til radioogtveksperten.dk, en lokal mand som vil give et tilbud gratis.