Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
Hej
Er er nogen der skulle have prøvet kombinationen med digitalt kabel-tv og et CRT fjernsyn?
Er der noget vundet ved det i form af mindre billedstøj og "sne"? Jeg kender nogen der har et rigtig godt CRT-tv, men der er støj på flere kanaler (YOUSEE), så jeg tænkte om dette forsvinder hvis signalet bliver digitalt?
Af peterthinggaard
Du kan ikke få ægte digitalt tv, hele vejen til dit CRT tv, MEN kvaliteten bliver væsentligt forbedret!

Mine svigerforældre kører det på samme måde med en DVB-T modtager i scartstikket i deres tv.
Af xcardman
DVB-T/c modtager er bedre på et crt tv også. har selv på brugt på via tdc i flere år inden jeg fik fladskærm.
Af BrianH
Nej det er klart at det tv'et vil vise ikke er digitalt, men hvis signatet er "perfekt" frem til boksen, så skal der bare et godt Scartkabel til for at få et godt signal frem til tv'et.

Jeg ved bare ikke om det støj vi ser på nogle kanaler (CNN, Animal Planet f.eks.) vil gentage sig i det digitale signal.

Men hvis, som I siger, der er en forbedring på crt også, var det da et forsøg værd :-)

Er det korrekt forstået også, at har man digitalt tv gennem Yousee, og sætter et crt-tv til antennekablet udenom "boksen", så vil det modtage det analog signal?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
BrianH skrev:Er det korrekt forstået også, at har man digitalt tv gennem Yousee, og sætter et crt-tv til antennekablet udenom "boksen", så vil det modtage det analog signal?
Yes sir.